du fina midsommar

Ja, tänk vilken fin midsommarhelg vi fick. För det första så fick vi ju ha Elias hemma, tror det är första gången han firar midsommar med oss? Sedan har ju vädret verkligen varit fantastiskt. En lugn helg där vi har ätit gott, badat, myst och bara umgåtts med nära och kära. Alla rätt med andra ord.

Den här söndagen började som vanligt med kaffe på bron. Det har varit min drömbild enda sedan jag började längta efter hus, så det känns extra fint att få uppleva det nu.

Efter frukosten åkte storgrabbarna till Maxi för att köpa en liten pool. Vi köpte ju en skitstor pool på typ 4x4 meter i våras, men vi har insett nu att den inte får plats där vi ville ha den... Så en liten pool till barnen måsta vi såklart köpa! Nöjda kids. Även fast vattnet var iskallt så badade dom. Galningar!

Lunchen åt vi i vanlig ordning utomhus. Det blir liksom godare då. Sedan har vi donat med lite av varje... En kollega från Dackås kom förbi med ett skåp som vi skulle få av dom. Det är nog menar som ett klädskåp för barn, men jag tyckte det var så fint (även fast det inte var vitt) så det fick stå i hallen på övervåningen. Tror faktiskt att vi ska förvara sängkläderna där istället för i garderoben i lekrummet. Vi har inte haft någon möbel där uppe i hallen, förutom en svart steghylla, men nu vart det lite mer ombonat liksom. Och steghyllan blev perfekt ute på altanen!

Eftermiddagen kom och vi var bortbjudna till min farmor och farfar på grillning. Även mamma, pappa, Mattias, Frida och min farbror var där. Himla gott och trevligt. Barnen fick en hel låda med massa små leksaker, så dom var sysselsatta hela tiden. Har dom inte ens tid att äta glass med jordgubbar till efterrätt så vet man att dom har roligt...

När vi kom hem hade vi två trötta barn. Inte så konstigt när dom somnade vid 23-tiden igår och ändå klev upp klockan 06:45 imorse... Och ingen powernap idag. Hur orkar dom? Men faktiskt så har det inte varit minsta lilla gnäll eller grin. Hoppas bara dom kan sova lite längre imorgon!

Nu är det kväller och jag donar med lite av varje. Planterar om blommor, vattnar och drömmer... Fick faktiskt ett sug att ändra om lite. Får se vart vi hamnar. Kan räcka med att flytta på någon ljuslykta också! 😏

Imorgon kör vardagen igång för mig igen. Har "grisvecka" på jobbet. Inleder med en nattpass imorgon, förmiddagspass på onsdag och sedan hela långa helgen. Men gruvar jag mig? Nope, och det är jag så himla glad och tacksam för! 🙌🏼



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0