paus från livet

Idag har jag verkligen haft en annorlunda dag. En dag som varit otroligt långt ifrån verkligheten och vardagen. En välbehövligpaus från livet, ungefär.

För det första så sov Edwin till 08-tiden, hur ofta händer det liksom? Jo, de där enstaka gångerna då vi har en tid att passa. När jag tänker att det är onödigt att ställa någon klocka eftersom vi har en väckarklocka i mänskligt format. Men just dessa gånger brukar den där "väckarklockan" balla ur... Är det inte lustigt? Så denna morgon hade vi en halvtimme på oss att äta frukost, klä på oss och bädda sängarna innan jag hade en bokad tid för ansiktsbehandling.

En ljuvlig halvtimme där jag fick slappna av och njuta av rengöring, peeling, ansiktsmassage och även massage av nacke och hårbotten. Lovade mig själv där och då att unna mig detta i framtiden. En underbar start på dagen alltså!

Resten av dagen har min kära mamma varit barnvakt till både Edwin och mig. Ja, jag har varit ett barn idag. Så otroligt trött och orkeslös i kroppen, och vad är då bättre än att få vara med mamma? Jag har mestadels legat på soffan och sträckläst Zlatanboken. Råkade öppna den en sväng och blev sedan fast... Edwin har lekt med lite av varje, sedan hade vi turen att bli bjudna på både fika och mat.

Ja, världens segaste och slappaste dag. Jag har inte gjort en enda vettig sak, inte ens tittat mig i spegeln och brytt mig om mitt flottiga hår. Men som mamma sa, sånnahär dagar behövs ibland.

En liten utflykt gjorde vi dock. Till Kyrkogården för att hälsa på min gammelmormor som dog för 26 år sedan precis idag. En månad innan jag föddes alltså, så jag har aldrig träffat henne. Edwin följde också med och trodde nog att kyrkan var något slags lekhus. "Kan man åka rutchkana där inne?"

Eftersom kyrkan var öppen gick vi in och kikade. Sist vi var där var då Edwin döptes för drygt två år sedan. Häftigt ställe tyckte lilleman! Det fanns ett bord med massa pennor och papper, så han ritade en stund innan vi gick runt och kollade. Jag tycker om kyrkor även om jag inte är speciellt kristen av mig. Jag är döpt, tror på rättvisa och att det kanske finns en gud där uppe. Men inte mer än så. Fast att vara i en kyrka ger ändå ett speciellt lugn, en svår känsla att förklara! En mysig stund, även om vi tackade nej till fikat. En annan gång!

Ja ni hör ju, en dag som varit helt olik min vanliga vardag. Kyrkobesök, ansiktsbehandling, bokläsning hela dagen och inte enda minut ägnad till städ/tvätt/matlagning. GALET. Men kanske välbehövligt? Dessutom ska Edwin sova hos mormor och morfar inatt då både jag och Mattias börjar tidigt imorgon och ska även lämna in bilen innan. Bättre att han får sova där än att vi ska rycka upp honom mellan 05-06 för att skjutsa dit honom.

Så ikväll är jag helt ensam. Mattias fiskar i spöregnet, man får tydligen bättre med napp då... Själv ligger jag nyduschad i soffan och läser. Mysigt med regnet som smattrar mot altantaket. Jag har snart läst ut Zlatans bok på drygt 400 sidor, som jag började med tidigare idag. Så jävla typiskt mig. Jag kan inte gå in "halvhjärtat" för något. Det ska jämt överdrivas, säger dom. Fuck you, säger jag. Dom skakade på huvudet när jag köpte en bok och började läsa arabiska med, men få se om ni skrattar när jag säger fula saker till er och ni inte förstår. Hehehe. Jag ska lära mig arabiska, så är det bara. Däremot ska jag inte konvertera till islam som Mattias säger. "Det är så typiskt dig att få för dig nånting och inte ge dig förens det är klart, nu kommer du börja läsa religion och gå på hur bra allt verkar, sedan konvertera till islam. Jag känner dig!"

Hahahahaha. Närå. Inga planer på det. Än.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0