huset är färdigt

Torsdag och en riktig mellandag. Så skönt med lite moln på himlen faktiskt. Det ger en liksom tillåtelse att vila från alla sommaraktiviteter...

Här hemma hade vi en lugn morgon. Körde igång en maskin tvätt, drack många koppar kaffe och myste med Edwin bara. Mattias och pappa började riva byggställningen och måla klart det sista på gaveln. Äntligen är huset FÄRDIGT. En underbar känsla! Nu är det bara lekstugan och vedboden kvar, heja heja...

Mitt på dagen åkte jag och Edwin till mamma. Lilleman skulle få vara där en stund medan jag åkte till stan. Skulle köpa en present och faktiskt gå på en arbetsintervju. Min första anställningsintervju någonsin, gissa om jag var nervös? Jag tyckte mest att jag bara svamlade och tappade ord, så jag tror inte att jag gav sånt värst bra intryck. Inga höga förväntningar här alltså... Men äsch, det gör inte så mycket. Jag kan lika gärna jobba som jag gör nu. Ingen brådska! Nu är det gjort iallafall, och det var ju roligt att bli kallad till intervju.

Eftermiddagen här hemma har varit lugn och skön. Vi har legat på golvet och lekt, ätit god middag och hälsat på våra släktingar i Matnäs. Stockholmarna var på hemvisit så det blev lek, mys och fika i kvällssolen. Lekande barn över hela gräsmattan, en underbar syn. Vi passade även på att kolla in kvällsloppisen på Matnässkolan. Edwin fyndade en brandbil för en tia och jag köpte en Me&I tröja till Elias, också den för en tia. Fint serru!

Fram emot kvällen sa vi hejdå till alla våra tremänningar och åkte hemåt. Vi stannade ute och hjälpte pappan att städa upp lite på gården. En mysig kväll tillsammans! Sedan gick jag och Edwin in och gjorde oss natteklara... Kvällsfika, tandborstning och hopp i säng. En trött goding som somnade efter en bok. Godnatt min skatt.

Min kväll har spenderats i soffan med Ernst. Men nu ska jag ta en dusch och krypa ner under täcket. Imorgon får vi se vad dagen bjuder på. Inga planer - semester när den är som bäst.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0