hemmakär

Fredag och en riktig hemmadag. Väldigt skönt ibland... Dessutom är jag ju väldigt hemmakär av mig. Jag älskar att vara hemma och pyssla och dona med allt möjligt. Vissa dagar får jag såklart spunk av att bara vara hemma, men såhär på sommaren är det underbart.

Morgonen började lugnt med sovmorgon och kaffe på altanen. Något jag kommer att sakna under vinterhalvåret helt klart. Försöker njuta till max varje dag nu...

Resten av dagen har vi spenderar ute på gården. Tömt poolen, flyttat på den och fyllt i nytt fräscht vatten. Vi har även legat i hängmattan och läst Edwins favoritbok, lekt med bilar, planterat om lite blommor, solat och sprutat med vattenslangen. Vi fick även besök av bästa gammelmormor! Då blev det lunch och fika ute på soldäcket.

Edwin och gammelmormor gick sedan på hallonjakt. Mattias pysslade vidare med det som är kvar att göra på huset. Själv passade jag på att dra fram gräsklipparen! Terapi för själen... Och en underbar känsla när gräsmattan är nyklippt. Jag hann även lägga mig i hängmattan och läsa en stund. Riktig jäkla semesterfeeling! 👌🏼

Resten av eftermiddagen har vi pysslat med lite av varje. Edwin lekte inne ett tag och jag förberedde middagen. Vi körde igång grillen och bjöd hem mamma och pappa!

En god och trevlig stund ute på soldäcket. Med glass och jordgubbar till efterrätt. Blir det mer sommar än så? Edwin sprang runt i kvällssolen och busade och vi andra drack kaffe. Tänk om det kunde vara sommar i fem månader till...

Tillslut fick vi bryta upp när vi upptäckte att en liten nakenfis hade bajsat inne i lekrummet. Oooops! Det går sådääär med potträningen alltså. Som tur var hann mamma och Edwin till toaletten och göra klart medan jag tog bort det lilla som hamnat i lekrummet. Sedan blev det en dusch för lilleman!

Kvällen har varit lugn och himla mysig. Har röjt upp i köket och plockat med lite av varje. Kan säga att sopen är min bästa vän just nu... Har insett att man inte kan dammsuga varje dag (trots att det skulle behövas) så det får duga med att sopa upp det värsta som dras in. Bra träning för mig!

Vid 19:30-tiden ville en trött Edwin sova. Jag skyndade mig att duscha först, sedan läste vi en bok innan han var i drömmarnas värld. Själv gick jag ut till hängmattan igen och läste. Så sjukt mysigt att ligga där i kvällssolen med en filt och en spännande bok. Liiiiiiivet...

Nu ligger jag dock inne i soffan. Det blev lite kyligt och så kom den där jäkla myggen. Men snart blir det hopp i säng. Det är en dag imorgon med...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0