fina dagar

Sommar fortsätter att leverera! Vi lever life och försöker njuta av allt, trots den här jäkla fasadrenoveringen som tar upp sååå mycket tid för våran duktiga Mattias. Men fint blir det. Och snart är det klart.

I söndags blev det jobb för mig, hade ju sedan långt tillbaka tagit på mig ett extra nattpass. Och det gick ju alla tiders! En riktigt lugn kväll som innehöll filmmarathon för mig och en tjej från Kenya. Hon fick välja genre, vilket resulterade i två actionfilmer. Inget jag hade valt själv, men det var två riktigt bra filmer! Lyckades även klämma in en rast, som blev en middag hemma hos mormor. En fin arbetsdag, trots att natten blev sen och det var tufft att rulla ur sängen dagen efter. Men man vill ju gärna inte ligga och sova när kollegorna kommer...

Direkt när jag kom hem från jobbet igårmorse packade jag strandväskan och kylväskan. Edwin och jag hade planerat in en heldag på Horne. Mattias stannade hemma till en början och målade klart runt alla fönster, men sedan kom han också till stranden. Lika som mormor, mamma, pappa, Janne och Tompa. Bästa badgänget liksom! Bara Anette, Frida och Elias som saknades...

Vilken ljuvlig stranddag vi fick. Sjön var spegelblank när vi kom dit på morgonen, och det var riktigt härligt att ta ett uppfriskande dopp sådär direkt efter ett nattpass på jobbet. Livskvalitét deluxe!

Edwin älskar strandlivet han med. Inga problem alls att ha med honom (och Elias) en hel dag sådär. Det badas, fikas, målas i målarböcker, leks vid strandkanten och igår lyckades han även ta en timmes powernap i skuggan. Ja så går det när man är uppe på egna äventyr natten innan... Jag var ju på jobbet då, men Mattias berättade att Edwin hade smygit upp helt själv mitt i natten, och ljudlöst gått ner till soffan i lekrummet och tittat på youtube på surfplattan. Hahahaha, mammas lilla buse!

När lilleman tupplurade fick mamman lyxig egentid. Satte mig i en solstol i vattnet och läste en bok. Uuuunderbart. Sedan blev det pannkakslunch när Edwin vaknade.

Klockan 16:00 kände vi oss nöjda och åkte hemåt. Drygt 6 timmar på stranden, det blir man trött av! Mattias hade åkt hem lite innan oss och börjat med middagen, så det var bara för oss att äta när vi kom hem. Lyx!

Resten av kvällen blev också härlig, trots att jag var mer än dödstrött. Mattias och Edwin åkte till Ica Maxi för en storhandling. Själv drog jag fram dammsugaren och körde ett städrace med bästa musiken i hörlurarna. Behövligt... Sedan råkade morsan tvärslockna vid läggningen. Tror jag somnade innan Edwin. Hehehe. Jag som hade tänkt lägga mig i hängmattan och läsa resten av kvällen... Men men. Är man trött så är man!

Detta resulterade i att jag vaknade pigg och utvilad klockan 05:45 imorse. Tjohej, när hände det senast? Men herregud vad ljuvlig att få smyga ner helt själv och dricka morgonkaffet i lugn och ro ute på altanen. Här sitter jag än och njuter... Mattias har gjort mig sällskap, men våran lilla vilde sover än.

Det verkar bli en fin dag idag med. Får se om det blir hemmapyssel eller ytterligare en baddag. Älskar sommar, semester och oplanerade dagar! 👌🏼



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0