det närmar sig

Dagarna går och semestern närmar sig med stormsteg. Två arbetspass kvar, sen är det ledighet som gäller. Ledighet och sol, tack.

Igår jobbade jag ett 13-timmarspass. Låter drygt, men det är det absolut inte. Det gäller bara att hitta på lite grejer när tiden står stilla och schemat är tomt... Igår kunde jag till exempel plugga arabiska på kvällen. Hade sån tur att båda kollegorna jag jobbade med kan arabiska. Lyxigt med privatlektioner! Nu kan jag hälsa, fråga om namn, hur man mår, vart man kommer i från, hejdå och räkna till 10. Snart fullärd med andra ord. Hehehe. Not. Men det går framåt. Arabiska måste ju vara jordens svåraste språk? Klart jag ska sikta på det omöjliga liksom...

Klockan 21:00 åkte jag hem och möttes av ett tyst hus. Hallå? Mötte ingen mindre än min kära moster i trappan. Hon hade varit barnvakt åt Edwin under kvällen. En riktig myskväll hade dom haft och lilleman hade somnat gott med gammelmoster.

Imorse hade vi turen att få sovmorgon av lillbossen våran. Himla mysigt att ligga länge i sängen allihopa! Sedan kickade vi igång dagen med kaffe och frukost.

Resten av dagen har jag levt efter Johannas motto. Ta vara på sommarvädret, man vet aldrig när det vänder. Idag fick alltså vårt stökiga och skitiga hem vänta, vi gick ut och fångade dagen medan solen visade sig! Det blev lek, poolbad, bus och chill i solstolen. Mattias och pappa har kämpat på med huset, nu är alla ruttna brädor utbytta och allt är skrapat. Dags att börja måla snart, heja!

Till lunch grillade jag hemmagjorda burgare i vår nya hamburgegrill. Klart arbetskarlarna ska ha något gött. Smakade himla bra med en massa tillbehör!

Eftermiddagen ägnade jag åt städning. När molnen började hopa sig på himlen är det väl okej att gå in och städa? Otroligt skönt att få ett rent hem igen. Lite tvätt blev det också. Allt under kontroll, phew.

Till middag åt vi fläsklägg, vilket var jättelängesedan vi åt... Men vi fick en hel påse av svärmor igår, så idag fick det bli långkok på spisen. Faktiskt en god middag!

Jag har även hunnit vara på loppis en sväng idag. Mamma och jag åkte till Matnäs en snabbis, fyndade bara en liten kaktus och ett par P.O.P-byxor till Edwin. Väl spenderade 25 kronor!

Nu är det kväller och jag pustar ut i soffan. Hela familjen har duschat och haft lite kvällsmys. Nu ligger grabbarna i sängen och jag är redo för Ernst. Min favoritgubbe!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0