tulpanens dag... đŸŒ·

Fredag och tidig morgon! Bara för att jag skrev för nĂ„gon dag sedan att barnen oftast inte vaknar innan 07:00 sĂ„ har Edwin vaknat runt 06:30-tiden rĂ€tt ofta nu. Hehe, att man aldrig lĂ€r sig att man inte ska skryta över sina barn... 

Vi klev upp och lĂ€t pappsen sova vidare. Kaffe, frukost och den obligatoriska sprakande brasan. BĂ€sta! 

Morgonen var lugn och mysig. Vi byggde lite pussel och dona pĂ„ med lite av varje tills det var dags att vĂ€cka pappa. Jag stannade kvar pĂ„ övervĂ„ningen och bĂ€ddade rent i alla sĂ€ngar, det var pĂ„ tiden... 

Vad ska vi göra idag? Vi bestĂ€mde oss för att Ă„ka till stan, vi behövde bĂ„de handla och tanka. Dessutom hann vi Ă€ven med en loppisrunda, en svĂ€ng pĂ„ ÅhlĂ©ns och en mysig stund hos gammelmormor. En lycklig Edwin! DĂ€r blev det lek, korvlunch och gofika. Köpte en bukett tulpaner till bĂ„de mormor och mig sjĂ€lv, det Ă€r ju tulpanens dag! đŸŒ·

NĂ€r vi kom hem packade vi in alla matvaror, gjorde en ny eld och tog det lugnt en stund. Sedan började grabbarna spela innebandy, sĂ„ jag tog med mig pluggböckerna och smet upp pĂ„ övervĂ„ningen. LĂ€ste en bra stund, sedan gick jag ner och satte mig vid datorn för att slutföra uppgiften. Mattias och Edwin lagade middag och jag kom in i ett jĂ€kla bra flow. Galet mysigt att sitta vid köksbordet och plugga samtidigt som man hör den sprakande brasan och ser sina favoritgrabbar stĂ„ och laga mat. Det gick sĂ„ bra att jag till och med blev klar och kunde skicka in. Tipptopp! đŸ™ŒđŸŒ

Grabbarna hade gjort en god pastasĂ„s som vi högg in pĂ„, duktiga killar. Edwin vill alltid vara med och laga mat nu för tiden, ingen vidare hjĂ€lpreda kanske, men klart gullungen ska laga mat! 

Efter middagen röjde jag undan i köket och tĂ€nde lite ljus. Det Ă€r alltid en lite magiskt skön kĂ€nsla nĂ€r middagen Ă€r undanstökad och man torkar bordet och köksbĂ€nken för sista gĂ„ngen för dagen!đŸ‘ŒđŸŒ

KvĂ€llen kom fort... Vi hann bygga lite lego, duscha och kvĂ€llsfika framför teven. Sedan gick jag och lilleman upp och gjorde oss natteklara. LĂ€ste bok och tittade ett avsnitt av Sunes jul pĂ„ lillemans begĂ€ran. Godnatt min skatt! 

Nu Ă€r den riktiga kvĂ€llen hĂ€r, min heliga tid. Jag Ă€lskar verkligen kvĂ€llar och att fĂ„ andas ut. Denna fredagkvĂ€ll sitter jag framför brasan med lite godis och bĂ€sta musiken i hörlurarna. Men det blir inte sĂ„ sent, jag ska nĂ€mligen jobba heldag imorgon sĂ„ klockan Ă€r stĂ€lld pĂ„ 05:00. Det var lĂ€ngesedan jag klev upp tidigt sĂ„ jag fĂ„r nog kĂ€mpa lite... 

Where are you now?





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0