mysig sjukdag...

Idag har vi verkligen haft en mysig dag, trots våra förkylningar. Vi har sjukanmält oss hela veckan för att riktigt kurera oss och bli friska! 

Runt 10:30-tiden åkte jag och Edwin till min mormor. Hon ringde och frågade ifall vi ville ta en promenad inne i stan med henne. Gärna! Lite friskluft är aldrig fel... I samma veva bestämde hon även att hon ville bjuda oss på middag efter att Mattias slutat jobbet, så jag och lilleman fick alltså en heldag med vår bästa gammelmomme. 

Det blev en lång och härlig promenad. Edwin njöt av att titta på bilar, bussar, tåg och lastbilar. Vi hamnade även på Åhlens där det blev en hel del fynd. Handlade för ungefär 400 kronor och fick himla mycket för pengarna! Ett par fina shorts till mig själv inför resan, varsina badbyxor/shorts till barnen, kepsar, ett storpack med ljus, hårfärg och ett par riktiga hörlurar. Jag har lånat Elias hörlurar med ap-öron på ett tag nu, inte så snyggt och inte så bra ljud. Nu passade jag på att unna mig egna då det var 70% rabatt. Bra! 

Edwin somnade en stund i vagnen på hemvägen. Vi smet in på Märtas bageri och köpte med oss gofika hem. Semlor! Men nja, så värst gott var det inte. Man är ju en finsmakare, hehehe. Dackås semlor slår banne mig allting. Det kan jag intyga. Det har ju liksom blivit en hel del sådana... 😁

Eftermiddagen hos mormor var lugn och mysig, precis vad vi behövde. Lunch, fika, lek, vila och pussel. Edwin fick även ta en härligt skumbad, och jag passade på att färga utväxten innan det var dags för middag. En god köttgryta! 

Strax efter 17-tiden tackade vi för en urmysig dag och brummade hemåt. Där hemma väntade ett paket från Ellos, min bikini och en fin tunika. Var ju tvungen att prova på en gång, och wow, jag är kär i den där bikinin! Så himla fin och skön. Längtar till Grekland nu... Tunikan var riktigt fin den med. Kul när man blir nöjd med en beställning! 👍🏼

Kvällen har varit lugn. Dusch, lek och soffhäng. Har kollat på Bygglov medan grabbarna kollade film på övervåningen. Nu ska jag slå mig ner i fåtöljen framför brasan och lyssna på musik. Sedan blir det hopp i säng! 👌🏼




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0