längtar efter värme... 🌴

Onsdag och mitt i vardagen. Fast jag kan ju inte direkt påstå att vi har ett fullspäckat livsschema och ett knepigt vardagspussel att få ihop. Det känns faktiskt väldigt lyxigt att bara plugga tre dagar i veckan medan lilleman är på förskolan. Något jag verkligen ska försöka njuta av den sista tiden nu, inom en snar framtid hoppas jag ju att jag lyckas få ett heltidsjobb. För om man har en lugn och skön vardag är det ju inte direkt lyxigt på kontot, haha... 

Vi gjorde morgon strax innan 07-tiden idag. På med varma kläder och gå ner till ett kallt kök. Inte för att det är jättekallt, men är man van att bo i lägenhet så blir det lite skillnad när man flyttar till ett gammalt hus. Tur att jag beställde ett par raggsockor av mormor, dom är mina bästa vänner just nu! 

Frukost, kaffe och en lugn stund framför brasan hann vi med innan det var dags att åka till förskolan. Som vanligt var det en nöjd kille jag lämnade, han förmår sig inte ens att säga hejdå och blir irriterad när töntiga mamma ska hålla på och pussas. Haha! Men det känns verkligen bra att han trivs och känner sig trygg. 

Väl hemma blev det lite skottning innan jag gick in och pluggade. Hann med ganska mycket idag faktiskt, bra pluggdag! 

Men lite raster behövs också... En stund framför brasan och lunch framför teven. Det känns nästan förbjudet att ha det så bra! 🙈
När klockan äntligen närmade sig två fick jag hämta hem min goding. Som inte alls ville hem. Men efter mycket om och men fick jag med honom ut till bilen. 

Väl hemma stannade vi ute och lekte. "Klättra på berg". Så roligt för barnen att det kommit snö, fast nu räcker det för i vinter va? Vi var ute en bra stund och hade roligt, enda tills Edwin ramlade med ansiktet direkt ner i snön. Brrrrrr vad kallt... Då gick vi in och gjorde lite fika istället. Mysigt. 

Eftermiddagen har gått åt till att leka, laga middag, äta och chilla i soffan. Så som eftermiddagar brukar se ut. Edwin hade inte sovit på dagis idag så han har varit trött men kämpat på bra ändå. Han somnade strax innan 20-tiden, så nu är det lugna gatan här... 

Ligger i soffan och fryser och längtar till Maj. För nu har mamma och pappa bokat utlandsresan som vi fick i julklapp! Det blir Kreta, Agia Marina. Av bilderna att döma så verkar det var ett himla fint hotell som ligger alldeles vid havet och nära centrum. Barnvänligt, all inclusive och bra restider var det också, vilket var några av de viktigaste kriterierna! Åh... Det ska bli så härligt att komma iväg allihopa. Tänk er sol, värme, fritid, inga vardagssysslor, lekade barn, poolhäng, goda middagar, kanske nån drink på kvällen, bad i havet, utflykter och det bästa sällskapet. Tack världens bästa mamma och pappa! ❤️

Nu ska jag värma mig lite framför brasan och drömma mig bort innan jag ska titta på teve. Vi har faktiskt gjort helg hela familjen nu. Mattias har tagit pappaledigt då det passade bra med hans jobb just nu. Så jag ska väl försöka plugga lite medan grabbarna har far och son tid. Hoppas på mysiga hemmadagar!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0