helgen är förbi...

Söndagen är här och helgen har swischat förbi ännu en gång. Just nu tycker jag att tiden går i raketfart, men det gör inget. Jag vill ha vår. Sommar. 

Lördagen spenderade jag på jobbet med mina kära kollegor. Alltså, kommer jag någonsin att kunna lämna Dackås?! Jag minns så väl när jag kom dit första gången, min dåvarande svärmor frågade om jag inte kunde tänka mig att jobba lite extra där med dom efter att jag slutat gymnasiet. Och så blev det. Ja, det är för tusan sju år sedan nu. Helt galet... Även fast jag alltid vetat att det inte finns någon chans till en riktig fastanställning så har jag ändå stannat kvar. Okej, jag sa upp mig en gång. Men kom krypandes tillbaka och blev mottagen med öppna armar igen. Det är som en extra familj där alla vet allt om alla. Där vi skrattar, retas, stöttar och bara är oss själva. Bästa gänget. 

Lördagar innebär en timmes frukostmys innan vi börjar jobba. Vi hade en bra dag, väldigt mycket folk trots att Januari sägs vara den fattigaste månaden...

Väl hemma avrundade vi dagen med lek, bus, älggryta och Nhl-spelande. Mattias, Tom och Niklas försöker träna upp mig. Jag som hatar tv-spel. Men jag försöker! Fast helt ärligt vet jag inte om jag tillför mest nytta för mitt eget lag eller för motståndarna? Nåja, känner mig inte direkt ledsen över att vara talanglös på Nhl... 

Idag hade jag tur och fick sovmorgon. Dessutom var kaffet färdigt när jag kom ner och elden sprakade i kaminen. Ah, bortskämd... 👌🏼
Mattias åkte ut och fiskade medan jag och Edwin hade lite mysig egentid. Vi var ute i den strålande solen. Och den bitande kylan... Men en timmes friskluft gjorde gott. Som mamma infinner sig många nya känslor man aldrig tidigare ägnat en tanke åt. Röda och rosiga kinder på barnen är en företeelse som framkallar någon slags välmående känsla inom en. Man känner sig nöjd och lycklig över att barnen fått vara ute i friskluften och sedan får komma in i ett varmt hem. Man känner sig nästan lite rik på lycka. Eller är det bara jag? Glömmer bort att jag kan vara rätt knepig ibland... 😏

Vad har vi mer gjort idag? Tvättmaraton, kollat skidor, byggt lego, ritat, lagt pussel och bara tagit det lugnt.

Mattias kom hem med färsk fisk från isen till middag, åter igen en såndär mamma-känsla... Nyttig, god och färskare än färsk mat på bordet. Ja, jag hör ju hur löjligt det låter. Men vissa dagar är jag sådär extra känslig och reflekterar över precis allt som gäller ungarna. Nästan så att jag checkar av ifall jag skött mig som mamma och att barnen har haft en bra dag. Idag blir det höga poäng. Edwin har fått rosiga kinder, nyttig mat, har haft roligt och har inte fått höra så mycket "mamma måste bara...". Innerst inne tror jag att det är mitt samvete som talar när jag har dessa känslo-dagar. Man behöver liksom ge sig själv lite cred som mamma ibland, känna att man faktiskt kan det man gör! 

Nu ikväll har vi hämtat hem vår stora prins också. Världens bästa 5-åring. Vi stannade och drack kaffe en stund så att Ida och Edwin fick leka lite. Dom är ju födda samma år och har riktigt roligt ihop nu. Även om det ibland blir lite bråk. Ja, dom har nästan en syskonrelation, vilket är så fint att se.  Dom kommer ju liksom att dela storebror så länge dom lever! ❤️

Kvällen har varit mysig med kvällsfika och legobygge. Barnen somnade för ett tag sedan och jag har bosatt mig i min favoritfåtölj framför brasan. Livet på en pinne... Och samvetet säger mig att jag kan vara nöjd efter en bra dag, jag har skött mig. Hehehe! 

Nu laddar vi för en ny vecka med nya tag! Jag och barnen inleder med en ledig dag, kan det bli bättre? (Eller ja, det för väl mitt samvete svara på imorgon...) 😂





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0