helgen är förbi...

Nyss var det Fredag och nu är det Söndag. Hej hopp vad tiden går... Helgen har verkligen swischat förbi oss och vi har hunnit med en hel del. 

Fredagen spenderade jag och lilleman inne i stan med bästa gammelmormor. Lite shopping, fika, lek och mys. Sedan köpte vi med oss lite godsaker hem för en kväll i soffan. Hockey och mys! 

Lördagen kickade vi igång med dunder och brak, bokstavligt talat. Edwin tappade ett stort glas med yoghurt på köksgolvet. Explosion! Tusen glasbitar och yoghurt över hela köket. Innan jag ens hunnit få i mig morgonkaffet. Andas! 

Det var bara till att köra igång ett städrace där på morgonen. Lika bra att städa hela huset när man var igång. Pussade på Edwin efteråt och tackade honom för att jag fick det där överstökat. Fast han fick även lova att INTE dansa medan han dricker yoghurt... 😏

Runt 10:30-tiden åkte jag på jobbet, vi hade rätt mycket faktiskt. Men en bra dag. Dessutom fick jag finfrämmande av Elias, Ida och Johanna som kom och fikade. 

Lördagkvällen blev en riktig "lyxkväll" för mig. Först lite mys hemma med familjen. Vi åt älgstek och kollade på hockey. Sedan hoppade jag in i duschen och gjorde mig redo för en utekväll med min kära svägerska! 

Först var vi hemma hos två andra tjejer som Frida känner. Verkligen supertrevligt. Ost, kex, vin, champagne, sällskapsspel, prat och en massa skratt. Vi hade så roligt att vi inte kom iväg till Olearys för ens efter midnatt. Där var det knökfullt, men roligt ändå. Träffade lite folk och hade det trevligt. Sedan hade vi tur och fick skjuts hem. Väldigt bekvämt. Tack för en härlig kväll alla! 

Jag åkte till mamma och pappa och la mig nere i källaren. Vi hade bestämt det, så skulle Mattias komma dit med Edwin på morgonen innan han åkte och fiskade. På så sätt fick jag ju lite sovmorgon. Dessutom hade mamma fixat iordning lite goda nattmackor, choklad och en vattenflaska nere vid sängen. Underbart. 

Dessvärre kan jag aldrig sova ut efter en utekväll. Jag tror jag somnade runt 03:30-tiden, och vaknar klockan 06:30 igen. Jättepigg. Alltså jag kände mig ju sliten, men ögonen kändes klarvakna. Sjukt jobbigt... Lyckades somna en timme till, sedan låg jag vaken ett bra tag och funderade på att kliva upp. Men hur det än var så somnade jag om och sov några timmar till. Verkligen behövligt. Och jag mådde märkligt nog väldigt bra! 

Gick upp till min kära mor, far och son. Blev serverad pannkaka till frukost/lunch. Lyx! Sedan gick faktiskt jag och lilleman ut en stund. Han sprang omkring på den hårda snön och lekte, själv satt jag på altanen och lapade lite sol. Vitaminboost! 

Vi stannade hos mamma och pappa hela dagen. Dom bjöd på pizza till middag, riktig gourmet-mat sådär dagen efter! Vi köpte fyra olika pizzor och skar upp bitar så man fick smaka av allt. Vi var lite wild and crazy och beställde två "säkra kort" och två sorter vi aldrig hade beställt förr. Spännande och gott! Dessutom blev det kaffe och äppelpaj till efterrätt. Snacka om mätta och belåtna... Tack! ❤️

På eftermiddagen åkte vi till Strömsbruk och hämtade Elias. Men först måste såklart Ida och Edwin få leka och busa! Goa ungar... 

Kvällen här hemma har varit härlig. Vi har spelat innebandy i köket allihopa. Elias går verkligen all in och ger järnet. Han tränar finter och på att vara målvakt. "Jag tror att Håsta kanske vill ha mig som målvakt när jag blir stor!" 🙊

Efter dusch, kvällsfika och film somnade barnen sött. Vuxenkväll i soffan... Jag har faktiskt unnat mig ett STORT paket. Ja, jag har äntligen klickat hem ett löpband. Det kändes som att the time was now liksom! Jag vann nämligen på Forsas jokerlotteri igår. Därför kändes det som att dessa pengar var ämnade för ett löpband som jag inte direkt skulle haft råd med annars. Ibland ska man ha tur! 😄





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0