en ny vecka...

Måndag och morgonpigga barn. Jag önskar att jag också vore en morgonmänniska, men det kommer väl med pensionen eller något... 

Vi hade iallafall en lugn och mysig morgon. Bara jag får dricka mitt morgonkaffe i lugn och ro så går det bra. Ja, jag är sådär "tantig" att jag laddar kaffebryggaren innan jag går och lägger mig på kvällen! 🙋🏻

Dagens planer var ett stadsbesök. Jag ville ta med mig Elias för att kika på presenter till hans lillasyster. Han har ju bättre koll än mig på vad hon redan har och vad hon kan tänkas önska sig i treårs-present. Edwin lämnade vi av hos gammelmormor så att vi snabbt och smidigt skulle kunna presentshoppa. Lite smått och gott blev det, hoppas det blir bra! 

Sedan hade vi lunchdejt hos gammelmormor med bästa Fridis. Lycka för barnen! Pussel, bokläsning, fika och mys. Nöjda brummade vi sedan hemåt...

Eftermiddagen har försvunnit i ett naffs. Vi har donat på här hemma bara. Tagit reda på en massa ren tvätt och tvättat soffkuddar/filtar. Elias har pysslat med några av alla presenter - gjort nyckelringar av pärlor och målat canvastavlor. Duktig kille! 

När Mattias kom hem blev det middag och diskstök, sedan sa jag hejdå till grabbarna. Jag, Frida och mormor bestämde lite hastigt och lustigt att vi skulle på bio idag. Mysigt!

Vi såg "en man som heter Ove". Så jäkla bra film! Både rolig, fin, sorglig och tänkvärd. Rekomenderas verkligen! Tack för en härlig eftermiddag mina älskade hjärtan. 

När jag kom hem vag klockan 19:30 och barnen hade inte somnat ännu. Hörde små fötter i trappan och blev överöst med kramar, vilken lycka! Vi gick upp och kollade på film, men det myset varade bara i några minuter. Sedan var dom i drömmarnas värld. 

Dusch, kvällsfika och en lugn stund framför brasan med bästa musiken. Har passat på att nätfynda lite också. Hade erbjudande om 50% på reapriset på Ellos. Det blev en bikini till utlandsresan och en fin tunika. Snacka om fynd när man får en komplett bikini för 75 kronor! En fin avslutning på dagen... Imorgon är det vardag på riktigt. Barnen ska på dagis och vi vuxna ska jobba/plugga. Så nu blir det hopp i säng för att ladda batterierna! 💤




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0