11 januari 2016... 🎉

Idag Ă€r det den 11 januari 2016. AlltsĂ„ hela 5 Ă„r sedan Elias föddes. Helt galet... Men tĂ€nk att jag har fĂ„tt Ă€ran att finnas vid hans sida i alla dessa Ă„r! Min fina underbara bonusson som betyder allt och lite till för mig. Grattis kĂ€ra du, jag Ă€lskar dig! 🎈

HÀr hemma gjorde vi morgon vid 07-tiden. Jag gjorde allt för att fÄ slumra vidare en liten stund till. Starta en film, byta blöja, hÀmta vatten och försöka med "mamma mÄste bara vila lite mer..."

JorĂ„, en liten stund funkade det. Sedan hoppade Edwin pĂ„ mig och sa "mamma, mĂ„tte gĂ„ ner Ă€ta frukost nu". Och dĂ„ har man inga val, inte kan man ju lĂ„ta sin unge svĂ€lta, hur trött man Ă€n Ă€r. Haha. Vi klĂ€dde pĂ„ oss och gick ner, burr vad kallt... 

Men efter att elden tagit sig i kaminen och vi fĂ„tt i oss frukost och kaffe gick det bra. Mysmorgon! Edwin Ă€r inne i en period nĂ€r han gĂ€rna vill leka med mig (eller Mattias) och ger sig inte för ens vi sitter dĂ€r pĂ„ golvet och kör bilar fram och tillbaka, fram och tillbaka. Det Ă€r typ det trĂ„kigaste jag vet, att leka fantasilekar. Har jĂ€ttedĂ„ligt samvete över det, men gaah, jag kommer pĂ„ tusen saker som Ă€r roligare eller bara mĂ„ste göras medan jag sitter dĂ€r och sĂ€ger "hej, vad heter du dĂ„ bilen?" för hundrade gĂ„ngen. DĂ€remot Ă€r det ju supermysigt att sitta och rita, pyssla, spela spel och lĂ€gga pussel med barnen. Eller att bara sitta och prata och fantisera, men det suger ju enligt Edwin. NĂ„ja, man kan ju inte Ă€lska allt. Och jag Ă€r vĂ€l inte sĂ„dĂ€r överförtjust i bilar dĂ„... 

Efter att jag "plĂ„gat" (usch vad hemskt det lĂ„ter) mig igenom lite billek klĂ€dde vi pĂ„ oss och gick ut. Massor av snö och blĂ„st... Edwin hjĂ€lpte mig att skotta av infarten och sopa av bilen. Skönt med lite friskluft faktiskt. 

Resten av dagen har varit vĂ€ldigt lugn och ganska trĂ„kig. Lunch, lek och soffhĂ€ng om vartannat. Lite nytta ocksĂ„... Har tvĂ€ttat ikapp frĂ„n förra veckan, dĂ„ blev det inte mĂ„nga maskiner körda. Men efter ett tvĂ€ttmaraton Ă€r korgarna tomma. Dessutom var jag duktig (Ă€ntligen!) och rensade ur min garderob. Vilket skulle ha gjorts för flera mĂ„nader sedan... Provade lĂ€gga upp pĂ„ Facebook och fick ett gĂ€ng klĂ€der sĂ„lda för 300 kronor. Toppen! 

Vad har vi mer gjort idag dĂ„? Mest bara myst omkring hĂ€r hemma. Ett jĂ€kla snöovĂ€der, och dĂ„ vill man inte ut i onödan inte. 

Till middag gjorde jag en kycklinggryta. Ska försöka göra en liten frysrensning och anvÀnda sÄ mycket som möjligt som ligger dÀr innan vi gör en rejÀl storhandling. Finns nog hur mycket mat som helst dÀr inne bara man har lite fantasi. Vi har tex Àlgkött och regnbÄge i överflöd. Snacka om lyxmat som bara ligger... SkÀrpning!

Efter maten röjde vi undan tillsammans i köket, sedan skruvade vi upp en tavellist ovanför teven. Vi turades om att duscha allihopa innan vi myste ner oss i soffan. 

Vid 19:30 var Edwin supertrött, sĂ„ vi gick upp och lĂ€ste bok. Han somnade otroligt nog pĂ„ 15 minuter, det var lĂ€ngesedan det gick sĂ„ bra! Godnatt min skatt. 

KvĂ€llen har spenderats i soffan, men nu Ă€r det sĂ€ngdags. Imorgon drar vardagen igĂ„ng pĂ„ allvar hĂ€r. Edwin ska pĂ„ dagis efter ett lĂ„Ă„Ă„Ă„ngt jullov, och jag ska ta tag i plugget. Det ska faktiskt bli skönt med vardag och rutiner igen. Hela familjen har varit ledig tillsammans i flera veckor. Otroligt lyxigt och mysigt sĂ„klart, men Ă€ven ganska pĂ„frestande mot slutet. En liten pĂ„minnelse om varför det inte borde vara helg hela veckorna. Man behöver det dĂ€r vardagliga för att sedan kunna uppskatta ledig tid tillsammans! 






Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0