skottdagen

Måndag, ny vecka och dessutom skottdag. Men det allra bästa? Februaris sista dag. Imorgon vaknar vi upp och andas in Mars. Känner ni? Livet vänder. Våren närmar sig. Vi har klarat det här, vi har kämpat. Ja, som ni hör så är jag inte direkt något fan av denna månad... Hade jag inte känt så många som fyller år just i Februari så hade jag nog skickat in ett förslag, om att skippa månaden helt, till den som bestämmer. Kungen? Statsministern? Moder jord? 

Den här soliga dagen kickade vi igång tidigt. Edwin fick mig bokstavligt talat att flyga upp ur sängen. "Mamma titta, bajs i blöjan!" JA JAG SER DET... Han tyckte att det var en bra idé att försöka byta blöja på sig själv. Turligt nog hade han inte fått upp den helt, utan bara dragit ner där fram, så vi klarade oss från oönskat kladd. Tack och lov. 

Förmiddagen rullade på fint. Kaffe, pussel och en storstädning. Elias ville prompt på dagis idag, han hade tydligen bestämt med sin bästis och sånt ändrar man inte på bara sådär. Fattar du väl. 

Efter en tidig lunch kom min mormor hit, hon ville ta med lilleman på en promenad. Gärna! Då fick jag dona på i lugn och ro, sedan satte jag mig uppe på balkongen och solade. Galet skönt, speciellt med bra musik i hörlurarna. Kom på mig själv efter en stund med att fulsjunga högt. Tackar gud för att vi inte har några grannar inom hörbart avstånd. Annars hade jag nog åkt på skadestånd, för sveda och värk. Psykiska trauman, mardrömmar osv... 

På eftermiddagen blev det fullt hus kan man säga. Mamma, mormor och våra släktingar från Stockholm och Matnäs kom hit - mammas kusin Anna, hennes mamma Karin och mina små tremänningar Petter och Emil. Dom är 3 respektive 2 år, så snacka om att Edwin blev glad för kompisar! Och att ljudnivån sköt i taket. Massor av lek, bus, fika, dans och prat. En ljuvlig bukett tulpaner fick jag med. 

Elias och Mattias kom hem tidigt idag, så dom hann också träffa allihopa innan vi sa hejdå. Sedan fick vi uppleva lugnet efter stormen... Vi röjde ihop här hemma, åt middag och drog till pulkabacken. Lite mysig kvällsåkning. Roligt enda tills Edwin faceplantade.

Kvällen har varit lugn och skön. Dusch, mysiga pyjamasbarn, kvällsfika och film. Nu är den dyrbara vuxenkvällen här. När allt är lugnt, tyst och ihopplockat. Ja, vi klarade av den här dagen också. High five på den! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0