sick n' tired

Hej. Ville bara berätta att vi lever, ifall någon undrade. Men det var en jävla långdragen förkylning vi fått dras med...

Igår hade vi en bra torsdag, även fast jag var ganska less på att vara hemma med sjukt barn för fjärde dagen i rad. Kände liksom hur min rastlösa själ vred sig tretton varv runt sig själv, av obehag. Så för att vara lite sjysst mot lill-själen min skyndade vi oss ut på äventyr direkt på morgonen. 

Frukost på mitt jobb. Det mådde både Edwin, jag och min själ bra av. Gott för oss allihopa. Jag fick stilla min sociala törst och känna att det faktiskt finns ett liv utanför våra väggar. Sedan fortsatte vi till Maxi för en rejälan storhandling. Och som det kända ordspråket lyder: "en rejäl storhandlig är inte fulländad om inga blommor köps". Eller ja, det är väl kanske nått jag kommit på... Hur som helst så köpte jag med mig vita pärlhyacinter hem. Våååårkänslor! 

Vi fick även mysa järnet mer våra favoriter, gammelmormor och gudmor Frida. Sånt mår vi alltid bra av!

Vill ni veta vad vi åt för smarrig middag igår också? Jo jag tänkte väl det... Det blev en het chorizo-gryta som blev galet stark och god. Lugn, lilleman fick såklart vanlig korv, så ni behöver inte ringa socialen. Iallafall inte när det gäller maten. Hehehehehe. 

Sedan har jag inte så mycket mer att förtälja om gårdagen. Jag var visst så jäkla trött att jag somnade när jag skulle natta Edwin. Sov hela natten i samma obekväma ställning. Med kläder, smink och oborstade tänder.  Såntdär glamouröst mamma-moment. 

Idag kände jag mig alltså bakfull när jag vaknade, både känslomässigt och utseendemässigt. Men det löste sig rätt bra med två koppar rivigt kaffe. Ja, jag blev så pass pigg att hela huset var storstädat och fint redan vid 9-tiden. 

Resten av dagen har vi bara umgåtts. Både med varandra och med andra människor. Edwins farmor, faster och kusin kom hit och hälsade på. Även Carolin kom på en fika. Trevligt värre! Sedan har vi hängt uppe på Norrvägen med mommo och morpar. Men medans dom hurtade i skidspåret så tog jag och lilleman en promenad. Man vill ju inte vara sämre liksom. Han somnade i vagnen och jag kunde sätta mig och blunda mot solen en stund. Skönt. Speciellt om det hade varit typ 25 grader varmare...

Jag passade även på att smita iväg till stan helt ensam en stund. Behövde fylla på skåpen här hemma med lite nödvändigheter, ja en Dollarpåfyllning. Himla skönt att strosa omkring helt själv och fylla vagnen i lugn och ro. Unnade mig en fin kudde och en trägubbe med. Inte bara tråkig shopping. Man måste ju kompensera lite kan jag tycka. 

Till middag åt vi köpepizza. Det är ju trots allt fredag idag. Sedan blev det film och godis i soffan. Med uppknäppta byxor. Mattias asgarvade åt min mage som putade (eller kanske mer hängde?) ut över jeansen. Sköt dig själv, röt jag och gjorde en minnesanteckning om att han minsann inte ska få någon fin present när han fyller år. 

Fram mot kvällen började febern smyga omkring här hemma. Edwin är inte alls pigg, och även jag börjar känna ett visst obehag i kroppen. Har faktiskt duschat och krypit i säng redan. Jag ska ju jobba imorgon, så all sömn känns viktig nu. Ni som känner för det kan ju skicka en krya-på-dig-swish! 😘








Kommentarer
Carro - 👶🏼👶🏼👶🏼

Oh no, har ni åkt på de vi har åkt på? Att de fasen aldrig tar slut nån gång? Jag är inne på dag 5 med feber. Viggo har varit feberfri i kanske 3-4dagar... I natt vaknade han med nästan 40 graders feber. Nu verkar de vara borta. Konstig sjuka!! Nu har man ju varit sjuk för resten av året! 💪🏼

Svar: Ja fy vad ni verkar varit sjuka :( Det tär ju så fruktansvärt när man bara får vara friska nån vecka i stöten, vi höll oss pigga i en vecka innan det började om. Så typiskt! Men peppar peppar så verkar vår feber bara vara kortvarig, vi håller tummarna! ✊🏼 Krya på er! 😘
Sara

2016-02-27 @ 06:58:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0