nu är det helg

Jodå, ni kan vara lugna. Jag lyckades hitta en lucka i kalendern idag för städning. Grundligt och noggrant dessutom. Så nu slipper ni oroa er över att vårt hem ska gro igen av smuts och skit. Förstår att ni sovit oroligt inatt och funderat på hur allt skulle lösa sig...

Jag fick även tillbaka min nästsista uppgift av min lärare idag: godkänd med bravur genom hela resan. Det är nästan så att jag är lite stolt över mig själv. Jag kommer banne mig att klara det här, jag kommer att lyckas. Nu är det bara det stora slutprojektet kvar, sedan kan jag liksom skryta med att även jag är en smart och utbildad jävel. Det trodde ni aldrig va? Känns bra! ✌🏼️

Annars har det inte hänt så mycket mer idag. Tillät min trötta och slitna kropp att vila från all sorts träning och motion, intalar mig i skrivande stund att det var ett bra beslut. Antar att ni nickar instämmande och tycker att jag är klok. 

Eftermiddagsfikat intog vi hemma hos Edwins favoriter, mommo och morpar. Vi rockade även loss till poppig musik och målade i målarböcker. Mamma och jag gick all in med kritorna och glömde att Edwin kanske också ville vara med på ett hörn... Men när man målar rosa grisar och röda traktorer är det faktiskt lätt att glömma både tid och rum. Tror jag får skaffa mig en såndär vuxen-målarbok. Som barnen inte får röra. För är det inte typiskt - när man har målat den där traktorn jättenoga och snart är färdig så säger nått av barnen "får jag också måla med dig?" Eh. Nja, jag är ju snart klar ser du. Vänta. Åh... Okej. Jaha, du tänkte så. (ANDAS) Vad fint att du målar över precis allting. Fint gubben. Du är så duktig på att måla! Sedan vill jag inte måla mer. Också får jag en gnutta dåligt samvete, det är ju trots allt barnens kritor och målarbok. Inte min. Inser att jag nog måste skaffa mig en egen snarast...

Dagen har varit övervägande bra känns det som. Extra plus i kanten för den nyttiga middagen jag bjöd på idag. Jag känner mig sällan så duktig som när jag serverar fisk, potatis, broccoli och en smarrig sås till min familj. Då ser jag för mitt inre hur min personliga plus-bägare rinner över. (Tänk er glasbägare, fylld med rosa-glittrig vätska som ökar vid varje förtjänad pluspoäng!)

Mer då? Jo jag lyckades faktiskt fynda ett par gudomliga jeans idag. Det är nog en av de grejer jag älskar allra mest att fynda, för hur jäkla dyrt är det inte med jeans egentligen?! Dessa kostade mig tjugo kronor och går direkt upp på min topp 5-lista. Jag har rätt många jeans, men dom kostar aldrig mer än 150 kronor. Det är min maxgräns liksom. Men helst ska dom kosta under femtiolappen. För jag tvättar sönder dom galet snabbt... Skratta ni bara. Vänta tills ni råkar tvätta sönder era 699-kronors jeans, så ska vi se vem som grinar mest. Träffade förresten en kär gammal gymnasiekompis härom dagen när jag höll på att kika på jeans. Hon blev nästan chockad när jag berättade att jag tänkte slå till och köpa dem. För hela 99 kronor. Hahahahaha. *FaMoUs As PrIsMeDvEtEn* 😎

Det enda negativa med dagen var att Elias började känna sig lite febrig efter dagis. Det är nog fasen mitt fel. Jag tar på mig den! Jag skrev nämligen ett inlägg på Instagram tidigare idag om att vi äntligen är friska nu allihopa. Att jag aldrig lär mig? Man får inte skriva sånt på sociala medier (lika som att det är dödsdömt att skryta över barnens goda sömn osv) för då får man en knytnäve i ansikten på en gång. Så typiskt mig att ändå utmana ödet... Dumma bonusmamma. Får hoppas att alvedon och mycket sömn gör susen. Det var nämligen två trötta barn som stupade i säng tidigt ikväll. Men nu är det iallafall helg för oss. En ledig sådan! 👌🏼




Kommentarer
Johanna

Exakt samma tanke hade/har jag idag, angående en egen målabok. Ida och jag satt och ritade, då slog det mig att jag nog måste köpa mig en egen. Som du beskrev, dom vill alltid måla på samma bild och göra den "jättefin". 😄

2016-02-18 @ 20:47:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0