många plus idag

Tisdagen har bjudit på många plus, må jag säga. En såndär positiv dag, som annars varit rätt sällsynta den senaste tiden. 

Vad är det som har varit så jäkla bra med den här dagen då, undrar ni. Jo, om ni prompt vill veta så blir mitt första svar: solen. Strålande solsken och glittrande snö, då tycker till och med jag att vintern är rätt fin. Den där solen kan verkligen göra underverk...

Men det är inte så att jag bara har suttit med ett leende och tittat på solen hela dagen. (Det kan man förresten inte ens göra mer än några sekunder utan att bli blind...) Nej, jag har hunnit med en massa annat med. Jag har pluggat och kommit en bra bit på min nästsista uppgift. Jag har gått en härlig promenad med mamma. Jag har varit sams med barnen. Vi har klippt båda pojkarna (men får nog ge oss på en till omgång). Middagen intog vi på köksgolvet, kände för att vara lite wild and crazy. Sedan har jag även kört ett intervallpass på löpbandet och äntligen tvättat håret. Det sistnämnda kan ha varit dagens skönaste. Med andra ord - det var på tiden. 

Jahaaa, vilken fantastisk dag du verkar haft, tänker ni lite ironiskt. Men ibland krävs det faktiskt inte så mycket mer än solsken och nytvättat hår för att dagen ska bli bra. Och om man verkligen anstränger sig för att plocka ut alla positiva småbitar i vardagen så inser man rätt fort att livet inte bara är piss och skit. *Klappar mig själv på axeln*

Nu är det kväll och jag är trött. Jag skulle vilja göra som Edwin gjorde igår: somna tidigt och sova nonstop i 13 timmar. En vacker dag... 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0