måndag igen...

Måndag och ny vecka. Vi körde på en rejäl mjukstart... Sovmorgon till klockan 08:30. Minns inte när Edwin senast sov så länge? Fast det kan ju hända att han varit vaken en stund med, brukar liksom vakna av att han ligger och pratar med mig och pillar mig i håret. Min fina goa pojke. Som inte var så "go" igår förresten... Då utsatte han sin mamma för en pinsam scen inne på ica. Vi stod i kön och en väldigt mörkhyad kille stod bakom oss. Edwin vänder sig och ställer sig alldeles framför honom (alltså verkligen jättenära), tittar upp och pekar. "Titta mamma, en konstig gubbe!" säger han högt och tydligt. Nej Edwin. Schhhh. Kom. Och så säger han det igen, igen och igen. Det är rart med barn! 🙈

Idag har vi mest varit på bortaplan. Mys hemma hos gammelmormor med lunch och lek. Sedan blev det en storhandling på maxi innan vi åkte hem. 

Resten av dagen har gått åt till att leka, bygga pussel, ta det lugnt och laga mat. Fisk blev det idag, är så glad att båda barnen tycker om det. Mattias kom hem tidigt eftersom han hade följt med Elias på bvc för att ta spruta. En duktig kille som hade varit så modig, så självklart firade dom med glass innan dom skiljdes åt. 

Ikväll har jag springit på löpbandet. Usch och fy vad jag tog ut mig... När jag stod i duschen efteråt trodde jag allvarligt att jag skulle svimma. Alldeles yr, skakig och illamående! Men när jag hade fått i mig lite kvällsfika och sjönk ner i soffan framför Sofias änglar kändes det så bra. Passade även på att klicka hem en beställning från Lager157. Dom har verkligen dom skönaste och billigase jeansen ever. Älskar deras modell "snake". Så jäkla sköna och prisvärda! Så när mina gamla svarta jeans gav upp i helgen så fick det helt enkekt bli ännu ett par snake till samligen. Även en lång kofta och en keps! 👌🏼

Nu är det jag och Håkan Hellström resten av kvällen. Han kan verkligen sätta ord på allt... Både bra och mindre bra känslor. Ja, tänk om man var lika klok som honom! 💭





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0