it's friday... đŸ™ŒđŸŒ

Dagarna rullar pÄ. Inga konstigheter. Vi gjorde helg redan i torsdags, hÀmtade bÄda barnen tidigt pÄ dagis och Äkte hem och hade lego/mellis/film-mys. Mer dÄ? Jo jag fick sjuka cravings efter stuvade makaroner och korv, sÄ gissa middagen... Hehe. Efter maten hade Elias lite egentid med pappsen, dom Äkte till Bobygda och kom inte hem förens pÄ kvÀllen. Edwin och jag myste pÄ hÀr hemma. Sedan somnade jag tidigt i soffan, vaknade i exakt samma position imorse...

Idag har barnen och jag haft en hĂ€rlig ledig dag. Elias och jag myste framför elden medan lillebror tog en liten sovmorgon. Kaffe och mys! 

NĂ€r Edwin kom ner blev det frukost och legobygge innan vi tog tag i dagen. TvĂ€tta, klĂ€ pĂ„ oss och Elias tog en morgondusch. Sedan pysslade vi med lite av varje... Sorterade en stor lĂ„da med lego som barnens farmor har köpt. 

Mitt pĂ„ dagen Ă„t vi lunch innan vi klĂ€dde pĂ„ oss och gick ut i det hĂ€rliga vĂ€dret. En timmes pulkaĂ„kning och snölek. Vi har ju en egen liten "tĂ€kt/Ă€ng" bredvid infarten, dĂ€r sluttar det lagomt för att barnen ska kunna Ă„ka ner med pulkorna. Roligt hade vi det! 

NĂ€r vi var ute sĂ„g vi mamma komma gĂ„endes ocksĂ„. DĂ„ gick vi in och gjorde go-fika! Pappa kom efter en stund han med, sĂ„ hela eftermiddagen har barnen busat och lekt med dom. SĂ„ vĂ€rdefullt. Jag passade pĂ„ att Ă„ka till Ica i tron om att mitt löpband hade kommit, brevbĂ€raren ringde nĂ€mligen mig igĂ„r och sa att han skulle lĂ€mna det dĂ€r. Men nej, det fanns inget? Hade fĂ„tt en avi och allting. NĂ€r jag spĂ„rade paketet stod det att det fortfarande levererades... Jaha? Turligt nog sĂ„ har man kontakter pĂ„ posten, hehe, han kollade och sĂ„g att paketet lĂ„g och vĂ€ntade hos PostNord. Tackar! 

SĂ„ efter att vi Ă€tit pizza-middag Ă„kte jag och Elias och hĂ€mtade paketet i stan. Ett stort jĂ€kla paket som med nöd och nĂ€ppe gick in i bilen... Vi Ă„kte en svĂ€ng pĂ„ Dollar med för att fylla pĂ„ med lite nödvĂ€ndigheter. En mysig svart fĂ€ll fick ocksĂ„ följa med hem för att kompensera alla trĂ„kiga köp! 

VĂ€l hemma byggde vi ihop löpbandet. Alla ville prova! Turligt nog var barnen trötta och somnade fort ikvĂ€ll, sĂ„ jag fick ha premiĂ€ren för mig sjĂ€lv. En hĂ€rlig "springtur" framför mitt favoritprogram. Kan det bli bĂ€ttre?! TvĂ„ flugor i en smĂ€ll liksom! KĂ€nns sĂ„ bra att jag unnade mig nĂ„got riktigt för pengarna jag vann, och inte lĂ€t dem gĂ„ Ă„t till en massa onödiga smĂ„köp. Heja! 

Nu har jag precis duschat och slagit mig ner i soffan. Mattias bjuder 389-kronors whisky. Gött serru! Men kvĂ€llen blir inte sĂ„ sen, tĂ€nkte nog gĂ„ ut pĂ„ isen med grannarna imorgon. Sedan ska jag faktiskt ivĂ€g pĂ„ Ă€ventyr. En eftermiddag/kvĂ€ll i GĂ€vle vĂ€ntar! Shopping, middag och hockey med min kĂ€ra mor, mormor och kusin. LĂ€ngtar! 




Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0