ny vecka

Hoppsan hejsan, redan måndag? Helgen bara försvann med jobb i princip dygnet runt. Nejdå, jag fick en förmiddag hemma med familjen i söndags. Så det var värdefullt. Lördagen däremot var det från morgon till natt... 


Vad har vi gjort på jobbet då? Det har varit superlugnt. I lördags lyckades jag och min kollega både titta på Brynäsmatch och en film på kvällen, så det kändes som en hemmakväll nästan. Söndagen innehöll lite mer pyssel. Skrev genomförandeplan och flyttstädade en av lägenheterna. Full fart! Sedan hade jag svårt att slappna av när jag skulle sova. Kan vara så ibland på jobbet har jag märkt.

Imorse när klockan ringde hade jag nog bara sovit 4,5 timme ungefär, trött med andra ord... Upp, koka kaffe, duka fram frukost, göra mig iordning och invänta kollegorna. Idag stod det personalhandledning på schemat. Tre timmar där vi fikar, pratar och lättar våra hjärtan. Guld värt. 

Vid 12-tiden var vi färdiga, så då gick jag en sväng på stan innan jag åkte hemåt. Köpte en varsin liten "morgonjulklapp" till barnen, en ny adventsljusstake och en mössa. Träffade även mormor, så vi bestämde oss för att luncha på stan. Gott och mysigt. Måndagslyx! 

På vägen hem hämtade jag upp Edwin hos mamma, han hade sovit där söndag till måndag och som vanligt haft det bra. Ett kärt återseende, hade verkligen saknat honom! Elias åkte hem till mamma igår, men jag hann ju spendera tid med honom igår på förmiddagen iallafall. Fast jag längtar redan tills han kommer tillbaka. Tänk, då är det julveckan! 

Eftermiddagen och kvällen här hemma har varit kaotisk. Mattias har rivit ner kaklet och skulle sätta upp gipsskivor idag. Rent och fint i köket, eller?! Själv var jag sjukt trött och fick kämpa med att hålla ögonen öppna... Men det gick bra ändå. När lilleman hade somnat gick jag ut och tog lite luft. Skottade och drog ut soptunnan till vägen, det räckte för att bli lite piggare. Sedan drog jag fram dammsugaren och skurmoppen och gjorde rent i köket. Ville känna lite kvällsfrid... 

Men nu är det dags att hoppa i säng och samla på sig lite sömn. Jobbar faktiskt natt imorgon med, men det blir skönt att ha hela dagen ledig hemma med Edwin innan dess! ❤️



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0