helgen är kommen

Men nu går det undan här! Dagarna springer iväg och jag hinner inte riktigt med. Ska försöka landa lite nu när det är helg...

Onsdagen och torsdagen innehöll jobb och utbildning för hela slanten. Var lagom trött efter en sen jobbkväll, en heldags dokumentations-utbildning dagen efter och sedan nattjobb direkt på det. Men det gick. Ett härligt gäng på utbildningen vilket resulterade i en trevlig utelunch. Älskart. Och på jobbet var det rätt lugnt. Men det var ändå skönt att göra helg på fredagmorgon!

Kom då hem till en sprakande brasa. Myspys... En lugn morgon. Sedan åkte jag faktiskt helt ensam till Carro och Elwira. Fika, soffhäng och en skön promenad. Energipåfyllning deluxe. Resten av dagen lunkade på bara... Mamma och pappa kom hit och fikade, vi åt tacos till middag och myste i soffan med film och godis. Råkade sedan somna när jag nattade Edwin, men Mattias väckte mig så vi kunde kika klart på dom sista avsnitten av Svartsjön. En lugn kväll.

Idag vaknade vi upp till ett vitt landskap. Så fint med lite snö. Vi började dagen lugnt med kaffe och frukost, sedan fick jag nog på kaoset här hemma... Har inte dammsugit på två veckor (!) eftersom det har känts lönlöst pga renoveringen, men nu klarade jag det inte längre. Plockade undan en massa saker, dammsög, bäddade rent i sängarna och städade toaletterna. Nu kan jag njuta liiiiiiite åtminstone.

Efter lunchen åkte jag och lilleman in till stan. Jag ville absolut vara med på manifestationen på gågatan för att visa mitt missnöje mot utvisningarna av alla Afghanska ungdomar. Många människor vad där och stöttade. Fick även träffa goa ungdomar från jobbet, kollegor och andra kända ansikten. Kändes viktigt och bra att vara där. Det är ju helt sjukt att utvisa barn till Afghanistan när UD till och med avråder svenskar att åka dit pga att det är så farligt. Så vidrigt...

När vi åkte hem från stan fick vi med oss Ida hem. Elias och Johanna skulle gå på bio, så då passade det ju perfekt att Ida kunde följa med oss och leka med Edwin. Glada barn!

Efter bion kom Johanna och Elias hit och åt pizza med oss. Niklas kom med, en riktigt pizzafest. Mmm! Lite kaffe och yatzy hann vi också med innan vi sa hejdå.

Nu är kvällen kommen och jag har hoppat i pyjamasen. Dags att sjunka ner i soffan och mysa. Är trött men himla nöjd med dagen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0