en liten minihelg

Vi börjar närma oss helgen, en jobbhelg för min del... Men jag har en liten minihelg nu innan, är ledig både idag torsdag och imorgon fredag. Så det känns inte så värst tungt ändå. 


Igår hade jag en körig dag på jobbet, jobbade mellan 08:00-21:00 men åkte faktiskt in en halvtimme före. Hade nämligen ett samtal att ringa innan jag skulle ge mig iväg på skolbesök. Så roligt att hälsa på ungdomarna på deras lektioner! När jag kom tillbaka till jobbet blev det lite catch-up-läsning i journalerna eftersom jag varit borta i fem dagar... 

Klockan ett var det dags att sätta sig i bilen och köra till Söderhamn med en ungdom och en godman, blev borta några timmar i ett ärende och sedan skulle vi direkt till tandläkaren när vi kom tillbaka till hudik. Kom tillbaka vid 18-tiden, sjukt hungrig och trött. Fick mitt älskade kaffe och en liten lugn stund, sedan åkte jag faktiskt hem strax innan 20-tiden. Att sluta en timme tidigare gör så himla mycket... Och vet ni vad jag gjorde? Jag svängde in på Max och tryckte i mig en fasligt god tripple cheese. Mmmmm! 

När jag kom hem möttes jag av mina favorithantverkare. Fredrik och Mattias hade jobbat på bra och slipat och målat första lagret. Har blivit lovad att målningen ska bli klar ikväll, så sedan är det bara bänkskivan och kaklet kvar. Tjoho, vi ser ljuset i tunneln! Längtar tills jag får göra en riktig jäkla storstädning och få bort allt byggdamm... 

Imorse väckta barnen mig vid 08-tiden. Helt perfekt tid, dock missade vi julkalendern. Vi få titta ikväll eller på datorn. 

Vi har som sagt en ledig dag idag. Edwin är mycket piggare och feberfri och Elias visar inga tecken ännu på att åka dit på't... Vi håller tummarna! Men det får bli en lugn mysdag här hemma ändå. Ska väl försöka ta oss ut en stund iallafall.

Imorgon ska barnen få vara hos mina föräldrar medan jag och Mattias åker till Sundsvall. Vi ska köpa en bänkskiva och försöka bli klar med alla julklappar. Ska verkligen bli mysigt att få åka iväg på tu man hand sådär! Fika, mysa runt och äta något gott. En heldag! ❤️



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0