birsta och julfritt

Hejhopp vad min lediga vecka bara rinner iväg... Tycker mest att jag varit sjuk och trött, men när jag tänker efter har jag haft det rätt bra ändå. Såntdär skönt mellandagshäng bara. Och det känns lyxigt att få vara fortsatt ledig över nyår! 🎉


Igår hade jag en trevlig dag tillsammans med min kära mor och mormor. Jag lyckades få med mig dom till Birsta! En himla mysig shoppingdag med fika, skratt, mat och fina fynd. Inne på Ikea köpte jag nya kuddar, en klädställning, lite lull-lull, en ljusslinga med "glödlampor" och handdukar m.m. Just ja, även kaffekoppar i glas som jag inte kunde motstå. Tycker det är så fint och gott att dricka ur. 

Inne på Birsta blev det inte så värst mycket, vi strosade mest runt. Men barnen fick lite kläder av både mig och mamma. Älskar när rean är så pass bra att plaggen kostar 30-40 kronor! Någon liten present till Elias blev det med. Men måste nog checka av lite med hans mamma innan vi köper mer. Svårt när han precis fått ett helt berg med saker han önskat sig i julklapp... 

Innan vi åkte hem tog vi även Rusta och Lager 157. Lite smått och gott fick följa med från Rusta, älskar deras utbud av hårprodukter. På Lager 157 shoppade jag loss till mig själv, behövde fylla på med basickläder. Bra rea där. Handlade för 590 kronor och fick sååå mycket fint. Två par jeans, ett par andra byxor, två t-shirts, en kofta och ett varsitt par byxor till barnen. Alltså galet mycket för pengarna! Nöjda och trötta åkte vi sedan hemåt... 

Idag vaknade jag upp med huvudvärk. Kände bara att jag ville sova hela dagen. Men min älskade Edwin fick mig på bättre humör. Han satte sig bredvid mig i sängen och sa "men mamma, du kan väl dricka lite kaffe" samtidigt som han la huvudet på sne. Älskade unge! Och vet ni? Det blev bättre efter att jag druckit kaffe, ur en ny glaskopp givetvis. 

Efter frukosten åkte vi till stan. Jag ville byta min jacka som jag köpte på MQ i måndags. Den kändes inte helt hundraprocentig och den kostade ändå 750 kronor. Inget man blinkar bort bara. Så jag lämnade tillbaka den. Men vi kom inte lottlösa hem för det... Istället köpte jag en fin blus och en stor kaktus. Bra mycket nöjdare, och billigare än jackan! Edwin var hur duktig som helst, vi hade ingen vagn med oss men han gick hand i hand med mig hela tiden. Inget tjat eller gnäll.

Resten av eftermiddagen har gått åt till att städa och plocka bort julen. Ljusstakar, julgranen och annat pynt har fått tacka för sig. Nu är det julfritt här... En rejäl storstädning blev det med, så nu känns det rent och fräscht här i dubbel bemärkelse! 👌🏼

Mattias gjorde en god fiskmiddag, sedan spelade vi lite Alfonsspel innan lilleman skulle sova. Nu hänger vi vuxna i soffan och är nöjda efter en bra dag!  




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0