lyckliga sara

Onsdag den tredje augusti kom
att bli en dag att minnas. Världens bästa start på dagen skulle man kunna säga...

För det första vaknade jag utvilad runt 06:30-tiden med två gosiga barn i sängen. Vi gick ner och kokade kaffe, åt frukost och klädde på oss. Solen började leta sig fram bakom molnen, så jag skyndade mig att bädda rent i sängarna innan vi gick ut för att fortsätta med lekstugsrenoveringen. Måla måla måla! Grävde även upp en gullig rabatt och skruvade upp en liten postlåda. Snart kan barnen flytta in!

Runt 10-tiden blev det lite fika innan vi körde några kubb-matcher. Elias har blivit helt frälst och skulle kunna spela en hel dag tror jag...

Vi hann precis spela klart när jag hörde att min telefon ringde. Okänt nummer. Men jag hörde direkt att det var enhetschefen på Hudiksvalls kommun. Jag har ju haft noll förväntningar efter min dåliga intervju, nästan stensäker på att det inte skulle gå vägen. Så gissa om jag hoppade glädjeskutt när hon ville erbjuda mig tjänsten jag sökt? Heltid. Fastanställd. Hudiksvalls kommun. På bästa Kaskö hvb där jag trivs som fisken i vattnet. JAG FICK MITT DRÖMJOBB SOM INTEGRATIONSSEKRETERARE!

Jag var tvungen att fråga om det verkligen var sant. Jo, det var helt sant. Phew! Så den första september kan jag titulera mig som integrationssekreterare, på riktigt alltså. Jag är så otroligt jäkla glad och lättad. Bland de bästa besluten jag någosin tagit är att studera till integrationspedagog via Humanistiskt lärcentrum. Det kostade mig 17000 kronor från mina sparpengar och utbildningen pågick i drygt ett år. Men jag fick styra allt själv och ta det i min egna takt. Det var visserligen extremt svårt ekonomiskt under dethär året. Inget studiebidrag, ingen föräldrapenning och bara extrajobb som inkomst. Knapert... Men nu, två månader efter avslutade studier står jag här med 0 kronor studielån och med en fastanställning. Nu lönar det sig! Helt klart värt det med andra ord. Får man vara lite stolt över sig själv? Hihihihi.

Elias och Edwin undrade vad tusan det var med mig när jag stod och hoppade av lycka. I bikini ute på gräsmattan. "Du jobbar ju redan där" sa Elias och ryckte på axlarna. Ja jo... Mamma blev iallafall glad och bjöd direkt upp oss på lunch. Sedan gick vi till det nyöppnade cafét hos en av grannarna där på Norrvägen. Så mysigt och gott. Dit går vi igen!

Vi hälsade även på hos min farmor och farfar. Plocka hallon och leka! Svärmora kom dit en stund hon med, men en ny leksak till barnen. En stor mjuk elefant som Elias redan hatar. Han råkade nämligen göra illa sig det första han gjorde... Han skulle slänga sig på elefanten, men dök istället rätt ner i altangolvet. Med näsan före. Blodbad och skrubbsår! Lilla stackarn. Men det blev bra efter en stund.

Eftermiddagen har gått i ett här hemma. Så mycket att fixa och dona med innan vi åker till Dalarna imorgon... Bilen har varit inlämnad på verkstad hela dagen för att laga AC'n. Så vid 16-tiden lämnade vi Edwin hos mormorn för att åka till stan med den röda skruttvolvon. Äntligen få hämta hem "min" bil. Först ett besök på sopsorteringen. Där har vi inte varit på hela sommaren, så gissa om vårt soprum svämmade över? Skönt att bli av med allt... Sedan betade vi av allt vi skulle göra, smidigt och snabbt. Systemet, handla fika inför morgondagens bilresa och köpa blommor till dem vi ska våldgästa. En onyttig pizzamiddag hann vi också med.

Väl hemma blev det städning. Dammsuga, damma, städa toaletterna och tvätta sängkläder. Underbart att resa ifrån ett städat hem, och få komma hem och bara vara sen. Ett måste för mig!

Vi har även packat, kvällsfikat, målat i målarböcker, duschat och gjort oss rena och fina inför semestertrippen. Barnen somnade efter två böcker, grabbarna grus som längtar allra mest tills vi ska sova i deras fasters husvagn. Det är liksom höjpunkten!

Nu ligger jag i soffan. Nyduschad och njuter av ett rent hem. Mattias kom precis in efter ett ryck med lekstugan och vedboden, nu är det snaaaart klart. Det ska bli underbart med en semestertripp med min älskade familj imorgon. En natt i husvagn i Ludvika hos barnens faster och kusiner, sedan en natt i stuga hos våra vänner med alla barn i Rättvik. Så fantastiskt lägligt att få beskedet om jobb såhär dagen innan, nu kan jag slappna av och bara vara lycklig. Det blev fölk av mig till slut å... 😂 Nu blire champagne!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0