blåbärsskogen

Fredag och sovmorgon, följt av morgonmys med lilleman läääänge i sängen. Bästa starten!

Men efter ett tag fick Edwin nog. "Gå och koka kaffe nu mamma" sa han bestämt. Så det var bara att lyda. Kaffe, frukost och påklädning. Sedan var vi igång och redo att möta fredagen!

Vi började med att ge hemmet lite kärlek... Det var mer än behövligt kan jag säga. Dammsuga, vika tvätt, städa toaletterna och skutta runt med dammtrasan. Edwin var duktig och städade lekrummet. Ordning och reda! Nu väntar jag bara med spänning på gardinerna jag beställt till vardagsrummet. Vill göra det lite mysigare här hemma. Och typ renovera vartenda rum. Måste tjata mer på Mattias. Tjat-tips någon?

När huset var färdigstädat kom gammelmormor hit. Vi hade bokat in en liten dejt. Mot blåbärsskogen!

Vi åkte mest för Edwins skull, så han skulle få plocka och äta. Men mormor lyckades ändå fylla en liten hink till oss som får hamna i yoghurten till morgondagens frukost. Lilleman njöt verkligen och tyckte det var mysigt i skogen. Vi hade såklart med oss fika också. Det avnjöt vi i Fågelsång där mormors bror har en liten gullig stuga. Vi tog även en promenad ner till deras flotte som guppade vid strandkanten och lekte lite. En mysig dag utomhus!

När vi kom hem tog vi det lugnt ett tag innan det var dags att börja med middagen. Mattias kom hem och startade grillen och jag förberrede tillbehören. En ljummen potatissallad gjord på färskpotatis, mozzarella, fetaost, soltorkade tomater och sockerärtor från trädgården. Himla god middag, dagen till ära.

Kvällen har spenderats på fotbollsplanen. Forsa mot Norrala. Där trivs lilleman. Massa folk, rörelser och lyxigt kvällsfika i form av sockerkaka och godisklubba. Är det fredag så är det... Vi stannade dock bara första halvleken, morsan höll på att frysa ihjäl där i regnet.

Hem och ta en varm dusch. Så himla skönt. En såndär "lyxdusch" med bodyscrub, en tur med rakhyveln, fila fötterna och bästa hårinpackningen från LCC. Känner mig som en ny människa nu!

Mattias nattade lilleman ikväll, så jag har hängt i soffan hela kvällen. Tända ljus och OS på teven. En fin kväll... Älskar att det börjar bli mörkt nu på kvällarna! ✨



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0