bara lite kvar

Söndagkväll. Söndagnatt till och med... Nu återstår bara 8 timmar av helgens 33 timmar på jobbet. Jag har bäddat ner mig i sovrummet och ska snart försöka blunda i några timmar.

Lördagen försvann i ett enda svep bara. Var på jobbet mellan 10:00 till 01:00 men tiden gick overkligt fort. Lite ärenden nere på stan på förmiddagen, mysig fika/läxläsning i köket, massor av kaffe, trevliga samtal och sedan lite bio-lyx på kvällen. Jag och en tjej från Kenya gick och såg Suicide Squad. En action-komedi med bland andra Will Smith och Joel Kinnaman. Faktiskt väldigt bra! En mysig lördag med andra ord. Sedan var det skönt att få komma hem till ett tomt hus på natten och veta att jag kunde sova hur länge jag ville dagen efter. Edwin sov ju hos bästa mormor och morfar!

Söndagen bjöd alltså på en sovmorgon av rang. Klockan 11:30 (!!!) klev jag upp. Men det behövde jag efter några sena nätter och tidiga mornar. Himla skönt att starta dagen med en dusch, musik på högsta volym och några koppar kaffe helt ensam. Även om jag såklart älskar min familj så är dessa ensamma stunder guld värd. Nästan exotiska.

Resten av söndagen har alltså spenderats på jobbet. Ännu en trevlig och mysig dag! Att jobba helger är väl egentligen aldrig kul, men det här jobbet gör att det inte känns lika tungt. Det är liksom helgfeeling här med. Inte lika mycket att göra. Helgerna här handlar om att umgås, hitta på roliga saker, kanske fika något extra gott och bara vara. Som hemma, fast på jobbet.

Men nu återstår det alltså bara några sovande timmar innan en ledig måndag väntar. Återförening med HELA FAMILJEN! Edwin premiärsover hos gammelmormor inatt, så honom ska jag hämta imorgon när jag slutar. Mattias kommer hem från Prag inatt och Elias fick vara hos sin mamma en dag extra. Så nu längtar jag efter alla mina tre favoritkillar... ❤️



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0