att fynda på loppis

Är det nånting jag varit otroligt dålig på i sommar så är det att fynda på loppis... Jag har helt enkelt glömt bort, tror jag. Hur nu det har gått till? Shoppingsuget finns ju liksom alltid där.

Idag blev det iallafall ändring på det. Efter en riktig fixar-förmiddag hemma kände vi oss sugna på en liten utflykt. Jag hade precis tvättat, putsat bort en massa färgspill från fönstren, flyttat runt på lite blommor, plockat, donat och lagat lunch när vi fick fikafrämmande av mamma och mormor. Efter att vi druckit kaffe bestämde vi oss för att loppis var en utmärkt aktivitet denna gråa eftermiddag. Så det blev en tur till Bricka! Där fyndade jag en stor glasburk, massa plåtburkar till barnens kök i lekrummet, fina mässingljusstakar och lite mer smått och gott. Vi unnade oss även lite gott fika innan vi rullade hemåt igen.

Eftermiddagen här hemma har varit lugn och skön. Mattias hade lagat middag tills vi kom hem, lyxigt att slå sig ner och mumsa spagetti och köttfärssås. Sedan har vi pysslat med lite av varje... Jag har mest gått runt och flyttat på ljuslyktor och grejer. Brukar få sånna ryck ibland. När jag bara vill göra om allting och möblera annorlunda. Men det är svårt när det mesta står på sin plats liksom... Nåja. En till loppisrunda får det nog bli snart. Finns så mycket jag vill göra här inne nu när utsidan av huset fått en uppfräschning!

Edwin somnade vid 20:30-tiden efter kvällsfika, dusch och bokläsning. Han hatar verkligen att sova och vi får alltid tvinga honom i säng. Tänk om han bara visste hur gärna han kommer vilja sova i framtiden...

Jag har också tagit en dusch och hoppat i myskläder. Har faktiskt tänt lite ljus med, så mysigt när det börjar bli mörkt ute. Hösten är min bästa årstid (förutom dom där perfekta sommardagarna) och jag längtar faktiskt tills vi måste elda i kaminen. Fast det får ju gärna vara sommar i en månad till först.

Snart blir det hopp i säng och ladda inför morgondagen. Jag gör come back på jobbet. Inleder med ett kvällspass, 13:30 till 23:30 och det känns faktiskt helt okej. Är ju ledig hela veckan och helgen sen. Det här med mjukstart är min grej... Men det ska bli så fantastiskt roligt att träffa allihopa igen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0