mycket vill ha mer

Och så kom helgen, igen. Men den här gången känns den extra välkommen faktiskt. Efter tre arbetsdagar med många nya intryck ska det bli skönt att vara ledig med hela familjen. Ja vi har faktiskt lyxat till det och varit lediga allihopa denna fredag! 👌🏼

Idag vaknade jag upp med ett leende på läpparna. Inte bara för att jag fick sovmorgon, utan även för att jag är så otroligt glad att jag tog chansen att göra dessa introdagar på Kaskö HVB. Det har varit så roligt, nyttigt, spännande och lärorikt. Kvällspasset igår var så himla mysigt. Bara umgås med alla härliga människor (både personal och ungdomar) och ha det oförskämt bra på arbetstid. Just det här hemmet på Kaskö är en egen trappuppgång där alla ungdomar har en egen lägenhet, sen finns det en personallägenhet och en "gemensamlägenhet" mitt emot. Där hängde vi igårkväll och spelade biljard. Kan säga att jag förlorade med 3-1 i matcher... Tror faktiskt att han jag spelade med lät mig vinna sista gången för att han tyckte synd om mig, hehe. 

Nu är jag alltså klar med mina intropass. Men jag vill ha meeeer. Så jag håller tummarna! Jag har nog även fått lite lätt hybris och känner att jag vill lära mig arabiska. Det kan inte vara så svårt? Eller? Kanske... Nåja. Jag ska iallafall plugga lite religion och olika länders seder och bruk. I grundskolan tyckte jag att just dessa ämnen var tråkiga as hell, men efter dessa tre dagar vill jag veta allt och lite till. Snacka om *iNsPiReRaD tJeJ* 🙌🏼

Just nu är det kväll och barnen har precis somnat efter en mysig dag tillsammans. Vi har lekt, målat, pysslat och haft filmmys. Även lite nytta så som handling och städ/tvätt-race. Till middag blev det tacos och sedan lite godis till efterrätt. Finfint. Och that's it. Nu blir det ryggläge resten av kvällen! 


Fina familjen (speciellt föräldrarna) som ska till Kreta om 42 dagar! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0