gammelnuckor

Men hej alla vänner och ovänner! Förlåt för att jag lämnat er oroliga, nyfikna och vilsna hela helgen. Förstår att ni varken kunnat äta eller sova på grund av min frånvaro on da blogg... Men jag har legat bakfull och skakat i fosterställning, så jag har med andra ord en godkänd anledning. 

Okej, jag har inte varit bakis hela helgen... Varken i fredags eller lördags. Dom två dagarna vara bara lugna och sköna. Jobbade till 19-tiden på fredagen, men sedan blev det chill i soffan med mat från Max och hockey på teven. Det var dock nära att jag blev utan mat, tappade nämligen påsen när jag sträckte mig från bilen till drive-in-luckan. Ja, sånt som bara händer mig. Är glad att det inte var drickorna jag fick kliva ur och ta rätt på... 

Lördagen var perrrrrrrfekt. Mys hela dagen lång. Okej, först lite städning. Men sedan lyxade jag till det med en tupplur. Till middagen bjöd vi hem Johanna på paj och vin. Edwin tyckte det var lite konstigt att hon kom hit utan Elias och Ida. Men då fick han ju å andra sidan ha henne för sig själv! Han satt med oss vid köksbordet och lyssnade på musik, pratade, målade naglarna och drack "mammadricka". Det var bara Loka i hans glas, lovar. 

Sedan hade jag och Johanna en trevlig kväll ute! Först satt vi hos min kära mormor och pladdrade på om allt och inget. Livet liksom. Herregud va vi tala... Ja jag tror munnen gick i ett på mig hela kvällen, minns kanske en fjärdedel av allt jag sa. Tror kanske att jag vidrörde en del ämnen som man kanske inte tar upp med sin mormor och sin sambos föredetta. Sånt där dirty, privat och känsligt. Men har man vin i kroppen så har man, hehehe. 

Kvällen ute minns jag inte så mycket av? Minns att vi var på Olearys och fick tråkigt. Sedan gick vi till min föredetta Mattias och kissade och drack öl? Sedan träffade vi några jag halvkänner innan vi bröt upp. Men en himla rolig kväll var det, trots att jag drack way too much vin. Ja, jag drack så pass mycket att det sista jag minns är att jag vaknade på mormors badrumsgolv. Där tyckte tydligen jag att det var skönt att sova... Det är tur att dessa utekvällar inte sker så ofta (och brukar sluta bättre) för yngligarna vi träffade innan åkte hem hade nog ganska så rätt i att vi är gammelnuckor. Men på't igen om några veckor? Eller månader... 😅

Söndagen var mindre rolig, precis som det bör vara. Och som vanligt vaknar jag jättetidigt och kan inte somna om, trots att jag mådde som ett as. Tog en dusch, åt lite frukost och lyckades somna om en stund i mormors soffa innan jag fick skjuts hem. Mådde verkligen inte bra, men tvingade mig själv att vara ute med grabbarna hela dagen typ. Fika och ta det lugnt i solen. Mattias hade varit duktig och grävt bort alla rabatter intill huset också, och lagt en markduk. Där blir det singel så småningom. 

Nåja. Idag är det måndag och en ny vecka har kickat igång. Edwin och jag körde tvättmaraton på morgonen. Konstigt det där, om jag inte tvättar på en hel helg så svämmar tvättkorgarna över... Måste bero på att jag inte anlitat nån vikarie, för kläderna tvättar ju inte sig själv vad jag vet? 

Elias kom till oss mitt på dagen ungefär, vi får lyxa till det med några extradagar eftersom han försvann till Luleå förra veckan. Barnen åt korv med bröd till lunch innan vi fick en lekkompis. Elin och Nellie kom hit och förgyllde denna gråa måndag. Massor av lek, fika och prat för oss vuxna! 

Resten av dagen har gått åt till att städa bilen invändigt (wow, jag vet), leka en stund ute, dammsuga, laga middag och busa med barnen. En bra dag, trots att jag varit hungrig. Min käre sambo har återinfört fastedagarna. Och om han kör 5:2 kan inte jag vara sämre. Aldrig. Fast vem vet, förra gången vi skulle börja med den metoden klarade vi oss bara en dag. På kvällen tittade vi ömt på varandra och kom överens om att det inte gjorde något om vi var lite tjocka. "Vi tycker väl om varandra ändå" sa vi och gjorde varma mackor fortare än fortast. Tre stycken var. Så den gången gick det väl sådär kan man tycka.

Nu är det kväll. Barnen sover efter dusch och kvällsfika, och jag har faktiskt hållt mig bra på ätfronten. Har några kalorier kvar att äta, dessutom blev det ett pass på löpbandet så jag kanske till och med dyker ner i ett av påskäggen som är kvar? Nää skoja bara. Det blir nog lite yoghurt och hopp i säng, ladda inför morgondagen då det tydligen blev jobb för mig. Det är bra! 

Brist på bilder. Vad fan har hänt med mig?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0