att skrapa hus

Att skrapa bort färg från hus är tydligen jättejobbigt. Jag vet, för jag har provat i ungefär tre minuter. Alltså, ett fysiskt påfrestande jobb som jag (tack vare icke existerande muskler) slipper. Men jag har upptäckt att det här med att skrapa hus är minst lika psykiskt påfrestande. Iallafall för en sån som mig. Allt färgskrap dras in i hallen nå jävulskt, och sprids sedan som aska i vinden i resten av huset. Så ni som känner mig kan ju räkna ut resten... 

Phew. Skitjobbigt alltså. Nu har vi dock haft turen att ha en målare på besök denna Lördag som (frivilligt!) har hjälpt Mattias att nästan skrapa färdigt de två sidorna vi ska börja måla. Att vi dessutom kommer få färgen gratis i utbyte mot lite el-jobb känns ju även gött. Iallafall för mig som inte är elektrikern i familjen! ✌🏼️

Annars denna Lördag då? Jo, ledigt och mysigt för hela slanten. Vi har inte gjort något speciellt alls förutom att vi åkte till stan på eftermiddagen och kikade på fotboll. Självklart är vi på plats när Tompa spelar premiärmatchen med nya laget. Vi har alltså suttit och hejat på Iggesund idag, inget som hör till vanligheterna. Tack till morpar Tole som tog med mig + barnen och bjöd på det obligatoriska korv-med-bröd-fikat med festis. 

Kvällen har bestått av nakendans, legobygge och varma mackor till kvällsfika. Fint så. Nu blir det soffan resten av kvällen. Hade en liten tanke om att springa på löpbandet, men mitt andra jag sa ifrån på skarpen. Springa på en Lördag, dum i huvudet eller?!??!! Så det blev inget... 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0