årets längsta dag

Idag har jag upplevt den längsta dagen ever. Ja, längre än självaste Långfredagen. Men jag klagar inte, för jag har varit på "mitt nya jobb" för första gången - och det känns faktiskt bra. Det enda jag har lite svårt med är väl all fritid man får, jag har suttit ner mer den här dagen än vad jag gjort under alla arbetspass på Dackås under sju år. 

Jag har alltså varit på Kaskö HVB idag mellan 07:00-14:30 vilket är förmiddagspasset. Väldigt mycket att ta in och som sagt - väldigt lugnt när alla ungdomar var i skolan, i princip under hela passet. Men jag hann träffa nästan alla ungdomar och alla var så otroligt snälla och fina! Imorgon jobbar jag ett pass mellan 08:00-17:00 så då hoppas jag att det blir lite mer att göra och att jag kommer in i det bättre. För idag har jag känt mig som en fastklistrad kontorstant i en fåtölj med en kaffekopp i handen. Men detta blir nog bra. Ett otroligt viktigt arbete! 

Klockan 14:30 skuttade jag ut till bilen, glad över att jag överlevt första dagen och för att solen strålade. Åkte hem där jag hittade min mormor och min son lekandes i gräset. Edwin fick barnvakt idag eftersom han har lite tokiga dagistider just nu, måste nog kolla upp om det går att ändra ifall jag börjar nytt jobb. Elias ville till dagis idag och kolla om sin bästis kommit hem från Thailand. 

Vad har vi gjort resten av eftermiddagen då? Ätit glass ute i solen hos min moster, ätit pastamiddag, barnen har lekt och så gick vi ut i solnedgången och sprang av oss innan läggdags. Ja, en idyllisk eftermiddag faktiskt. 

Nu har jag precis tagit ut mig på löpbandet, måste ju kompensera för allt stillasittande idag... Men jag fattar inte, det känns som att jag bara får sämre och sämre kondition? Jaja, bara att kämpa vidare. En vacker dag ska jag springa en mil. Det är mitt enda mål i livet. Skoja, hahahahahaha.... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0