på lundvägen 76... 👌🏼

Ja, nu har vi flyttat. Nu bor vi i vårt alldeles egna hus. Vårt gula lilla hus som är byggt i början på 1900-talet. Vi älskar redan att bo här! 

Flytten har varit hektisk och jobbig, men det har gått fort och hur bra som helst - tack vare all hjälp vi fått. Miljoner tack till mamma, pappa, Tom, Niklas och Peter som hjälpt till med alltifrån barnpassning till att kånka tunga möbler. Utan er hade vi aldrig varit inflyttade och klara idag... 

Vi har kommit iordning rätt bra redan, det går liksom att bo här nu. Men så har vi slitit nästan dygnen runt i helgen med. Man kan ju till exempel måla om i hallen till klockan 04:30, det gick ju det med. Ja... Jag som sa att vi inte skulle göra om nånting förens vi hade bott in oss ordentligt. Men hallen var verkligen inte vacker, och det är ju liksom det första man ser när man kommer hem till någon. Gula väggar, vit plastmatta med många skador och en rörig förvaring av ytterkläder. Men lite vit färg på väggarna, en svart matta som täcker hela golvet, nya lister/trösklar och två öljettlängder (som draperi för att dölja alla skor/jackor) blev en bra lösning. En "tillfällig" lösning tills dess att vi faktiskt har råd att renovera på riktigt. Nu ser det lite fräschare och mer välkomnade ut. Ska bara måla resten av hallen på övervåningen med, men först måste Mattias flytta det stora elskåpet vid trappan... 

Hur som helst så trivs vi otroligt bra här. Ni vet den där känslan när allt bara känns helt rätt? Även om det såklart finns saker vi vill ändra på... Fasaden, golven i alla rum, tapeter osv. Men allt är ju möjligt, bara man ser till att trolla fram lite tid och pengar. Det får ta tid och växa fram allt efter som. Huvudsaken är att vi bor här nu! 

Jag får faktiskt nypa mig i armen lite då och då, för så overkligt känns det. Vårt hus. Vårt hem. Vår trägård. Våra äppelträd. Vårt nya liv! 

Jag älskar att det ändå finns lite att göra, för både jag och Mattias är ganska rastlösa av oss. Jag älskar att det är ett gammalt hus. Jag älskar kaminen i köket. Jag älskar att vi har så nära till sjön och ser den från fönstren/gården. Jag älskar att det är lite avsides från andra hus, men ändå inte för långt bort. Jag älskar att det känns som "rätt sida av Forsa" för mig. Jag älskar att sovrummen är uppe. Jag älskar att ha toalett/dusch där vi sover. Jag älskar det stora köket och att vi har lekrummet alldeles intill. Jag älskar alla fruktträd i trädgården. Ja, jag älskar vårt hus helt enkelt. Tror verkligen att det här kommer göra våra liv så mycket bättre. Bara en sådan sak som att kunna öppna dörren och kliva rätt ut... Och det bästa? Här kan barnen springa, leka, tjoa och skrika bäst dom vill - utan att vi ska vara rädda för att störa någon. För här bestämmer vi helt själva! 😄

Tack till Fridis, Carro/Hannes och Johanna för fina inflyttningspresenter. Ni vet vad jag gillar i inredningsväg ni. Puss på er! 😘

Vårt gula lilla hus, och köket.

Överst: hallen före. Nederst: efter


Ja, jag älskar till och med den gamla trappan! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0