nycklarna är våra... 🔑🏡💃🏻

Till slut kom den stora dagen. Dagen då vi fick nycklarna till vårt hus! Jag kan knappt tro att det är sant, herregud - vi kommer snart att bo där! 🏡

De senaste dagarna har innehållit alldeles för få timmar, ibland önskar man att dygnen var längre... Packa, packa, packa, rensa, slänga, packa, packa. Dessutom ska det jobbas och barnen ska underhållas. Lite tokigt att jag tagit på mig att jobba hela den här veckan (optimist javisst...) men det går ändå. Det som är jobbigast är att barnen tycker att vi är dötrista. Men äsch, snart är denna flyttprocedur över och vi har ett helt hus där vi kan leva och leka bäst vi vill. Elias längtar tills allt är klart, han förstår ju liksom vad som är på gång. Edwin har nog inte en susning om varför mamma och pappa packar ner alla grejer i kartonger... 😂

Ikväll efter jobbet hämtade jag Edwin på Norrvägen. Mommo fick hämta på dagis idag, sen hade han en mysig eftermiddag hemma hos dom. När jag hade fått med mig honom ut till bilen åkte vi direkt till huset. Mattias, Elias och Peter var i full gång med att bära in flyttkartoner. Skönt att vara igång! 

Mamma, pappa, Frida och Mattias kom dit och kollade läget dom med. Efter en stund åkte vi tillbaka till lägenheten, sovdags för två trötta killar. Godnatt skatterna... Själv tog jag med mig högtalarna och åkte ensam till huset. Musik på högsta volym. Gissa om det var underbart att få dansa omkring och fulsjunga medan jag packade upp flyttkartongerna?! Har packat in det mesta i köksskåpen där nu, förutom det vi måste ha kvar här tills helgen. Kunde ju inte låta bli att ställa en blomma och en lampa i ett av köksfönstren heller. Haha. Fast jag kan tänka mig att det här "piff-piffet" får vänta ett tag... Jävlar vad med grejer som ska flyttas, bäras och kånkas. Får nog inse att en husflytt tar tid. 

Men nu är vi iallafall igång. Så nu ska jag samla några timmars sömn inför en ny dag. Dagis, jobb och flyttpackning... Heja heja! 💪🏼




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0