hello hösten... 🍁🍃🍂🍄🌰

Hösten är verkligen på intågande nu...  Kanske min allra bästaste årstid faktiskt. Kyliga vindar, fina färger, mörka kvällar, mysiga kläder, vardagsrutiner och tända ljus. Dessutom kan jag nu lägga till en nykomling på listan: en sprakande brasa i kaminen! 👌🏼

Livet i vårt nya hus rullar på. Om vi trivs? Oh yes... Drygt en vecka har gått och jag måste fortfarande nypa mig i armen ibland. Livet har blivit så mycket enklare! Visst är det mycket mer ansvar, men friheten väger tyngre. Skulle aldrig någonsin vilja bo i lägenhet med två barn igen... 

Förutom att "bo in oss" har de senaste dagarna bjudit på lite av varje. Jag jobbade i Lördags, faktiskt lite skönt att komma hemifrån en stund - men samtidigt kunna känna att man verkligen längtade hem. Samma kväll fick vi främmande av Carro och Hannes. Spel, vin och godis stod på schemat. Massor av skratt och tok, haha. En trevlig kväll helt enkelt.  Vi har även hälsat på barnens farmor (stackars farfar är fortfarande på sjukhus) och passade på att ta en tur till skogen. Svampjakt... Edwin tyckte bättre om att plocka blåbär, så det var lite av varje vi fick med oss hem. Mest trattisar som ska torkas! 

Igår fick vi äntligen hämta hem Elias med. Familjen komplett! Edwin blev som vanligt överlycklig när han insåg att det var storebrors-vecka på G. "Stoboppan" är verkligen hans idol. 

Barnen och jag har varit ensamma två dagar/kvällar i rad nu medan pappsen jobbat på. En massa lek, bus och mys! Så otroligt skönt att bara kunna gå ut på gården och leka när man vill. Ja, det är väl så dessa lediga dagar sett ut... Leka ute, plocka äpplen, måla, bygga pussel, titta på film och busa järnet. Idag fick grabbarna även lite leksällskap av Ida som kom hit en sväng. Vi vuxna tog det lugnt med kaffe och prat! 👌🏼

Till middag bestämde Elias att vi skulle äta köttfärssås, det passade väldigt bra eftersom vi precis fått hem 5 kg köttfärs! Sedan åkte vår nya dammsugare fram. Eller ja, städmaskin kanske man ska säga. Vi fick nämligen en Pro-aqua av Mattias föräldrar. En apparat som tydligen kan dammsuga, torka golv, rengöra madrasser, mattor, rena luften osv... Men ja, för 37.000 kronor ska den väl kunna lite åh. Haha! Inget jag skulle lägga pengarna på tror jag, men vi tog tacksamt emot den. Så den provkörde vi idag. Fyfarao! Jag som tyckte vi hade rätt rena golv och bara skulle dra av lite fort... Vattnet i tanken var alldeles svart, skitigt och dammigt efteråt. Fanns verkligen allt detdär hos oss? På våra golv? Blä. Nu jäklar ska det bli rent och fint här hemma! 

Kvällen har jag spenderat framför datorn. Klick, klick, klick - nu är alla julklappar till barnen inhandlade! Även alla presenter till Edwins 2-årsdag. I år får dom inte en massa småsaker, istället får dom typ 6 paket var, som jag tror att dom blir glada för, och ett lite större tillsammans. Känner mig nöjd och tycker att det ska bli så jäkla skönt att bara kunna koncentrera mig på det lilla som är kvar nu. Dessutom känns det smart att beta av barnens julklappar först, det brukar ju bli dyrast. Så vi tar det nu, sedan till alla andra nästa/nästnästa månad. Ja, snart är vi i December. Haha! 😅

Nu ska en trött mamma tacka för sig. Imorgon drar rutinerna igång igen. Plugg, jobb och dagis för oss! 💪🏼





Kommentarer
Carro

Åh, vad har du handlat till barnen? Jag tycker de är såå jäkla svårt! 🙈

2015-09-16 @ 06:25:18
Sara

Har försökt att lägga pengarna på sånt som jag vet att dom tycker om att leka med/pyssla med. Inga småsaker "bara för att". Har snappat upp lite vad jag hört Elias önska sig. Sedan får dom en lite "större" sak tillsammans till lekrummet. Sedan får dom ju så mycket av släkten med, så det känns som att det räcker med några få lite dyrare från oss :)

2015-09-16 @ 12:52:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0