glad trots förkylning... 😷

Hej och hå, en förkylning var ju inte direkt vad jag hade önskat mig nu... Hela veckan har jag pendlat mellan feber, halsont, snorig näsa och nu kommer den där hemska hostan. Men vad hade jag väntat mig? Har inte haft tid att vara sjuk förens nu. Först en stressig jobbsommar, en massa slit med flytten och barnen som precis börjat dra hem alla förskolebaciller. Som uppgjort med en rejäl förkylning nu när kroppen slappnar av efter en sommar och sensommar som gått i 110... Både Elias och Edwin har varit lite sisådär dom med. Men snoriga näsor hör väl hösten till? 😏

Hur som helst så har vi börjat komma in i vårt nya liv i huset. Alla grejer börjar komma på plats och vi har kommit ikapp med all tvätt, jag hade typ inte tvättat på över en vecka när vi flyttade. Så gissa om det svämmade över av smutstvätt?! 

Vi trivs verkligen i det här huset, det känns som att det passar oss perfekt. Dessutom fick jag veta att det faktiskt är ett gammal "släkthus" till mig. Min gammelmormors kusin, som otrolig nog hette Edvin (lika som hennes bror också), var en av de första som bodde i det här huset. Det byggdes år 1909, men flyttades till den här platsen år 1929. Även om det är på väldigt långt håll så är det ju lite roligt att det bor en till Edwin här nu, från samma släkt 😊

Även om jag såklart är otroligt lättad, nöjd och glad över att vi äntligen flyttat in i huset så brottas jag med min iver... Jag vill göra så otroligt mycket, helst nu. Jag trodde att jag inte skulle bry mig så mycket när huset äntligen blev vårt, att jag kunde leva med att "det är lugnt, vi tar det sen"... Men jag besitter en otrolig ivrighet och rastlöshet, så vad hade jag väntat mig? Hade pengar funnits så hade jag troligen varit i full gång med att lägga nytt golv i vardagsrummet och på hela övervåningen nu, haha. Men den här månaden (slutet på augusti) har varit extremt tuff med bla Ullaredsresan och en massa utgifter kring flytten... Så nu gäller det att prioritera tills vi är på banan igen! Kämpa Sara, håll ut. Njut av att vi äntligen är här... 

Idag, fredagen till ära, orkade jag ta mig i kragen och göra en riktig storstädning. Rent och fint... Edwin och jag har även varit i stan och storhandlat. Idag var han fascinerad över hur många varor det stod på rad på hyllorna på Maxi. "Kolla! Jättemånga. Lika-lika!" 🙊

Eftermiddagen spenderade vi ute på gården. Vi hade tur och fick sällskap av min tremänning Klara och en kompis som var på väg hem från skolan. Vilken lycka för lilleman att få vara ute och leka och fika med två 10-åriga tjejer som barnvakt. Nöjd kille! 

Till middag idag blev det tacos. Vi bjöd ner mamma och pappa också, det känns så mycket roligare och enklare nu än när vi bodde i lägenheten med världens trångaste kök. Till efterrätt blev det kaffe och kladdkaka som jag hade snott ihop medan lilleman sov på dagen. Mätta och belåtna!

Kvällen har varit lugn och mysig. Det är så mycket härligare att umgås här hemma nu när vi är helt själva och inte behöver ta hänsyn till några grannar. Förut kunde jag aldrig slappna av hemma, alltid var jag på spänn och orolig över att vi skulle höras för mycket ner till våra trevliga grannar... Men nu är det bara vi. Vårt egna hem. 

Innan lilleman somnade passade jag på att bädda rent i alla våra sängar, som pricken över i:et i ett nystädat hem! 👌🏼

Efter en dusch ligger vi vuxna nu i soffan och slappar. Fredagsmys! Jag försöker ladda batterierna inför ett arbetspass imorgon. Men det är bara en kortis, så det går nog bra. Dessutom får vi lite främmande till kvällen, det ser vi fram emot! 😁








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0