imorgon smäller det... 🎉

Söndag och sovmorgon? Knappast. Idag ville lilleman kliva upp vid 06-tiden. Men stopp där! Efter ytterligare en strulig natt så kan vi väl sova lite längre? Onödigt tyckte Edwin, som låg och kollade film på min iphone medan jag försökte slumra lite till. Mattias och Peter hade redan åkt ut på isen, så efter ett tag hade jag inget annat val än att masa mig upp... 

Väl uppe kände jag den där hemska huvudvärken som tydligen hängt med under hela natten. Blä! Alvedon och kaffe fick bli räddningen, liiiite bättre blev det. 

Edwin mumsade frukost och jag tittade på. Söndag = fastedag. Både jobbigt och skönt faktiskt. 

När alla morgonbestyr var gjorda rev jag av sängkläderna och bäddade rent i sängen. Lilleman satt inne på Elias rum och lekte, hörde hur han "pratade i telefon" och hade livliga diskussioner med sig själv. Haha, gullunge. Ja, hela förmiddagen lekte han själv faktiskt. Inte det minsta intresserad av mamsen... Då passade jag på att tvätta två maskiner tvätt till våran kära inneboende Peter. Nu har han ju i och för sig flyttat hit igen och fått en egen lägenhet i Näsviken, men vi får väl se om han och Mattias kan slita sig från varandra! 😂

Redan vid 11-tiden ville Edwin sova. En lugn stund i soffan för mig! Har haft vinterstudion på hela dagen och laddat för herrarnas 5-mil. 

Lagom tills att loppet drog igång fick jag sällskap i soffan. Edwin vaknade, och samtidigt fick vi besök av hans mormor och morfar. Mys! Edwin fick fullt upp med både lek, mys, lunch och fika. Kul att få träffa favoriterna! ❤️

Efter en stund byttes vårt soffsällskap ut. Mattias och Peter kom hem från fisket och bytte plats med mamma och pappa. Strax därefter kom även Elias, Johanna och Ida hit. Kul för barnen att få busa lite! Vi vuxna kollade på slutet av 5-milen. Jäääklar vad spännande, jag var alldeles darrig efteråt. Men ännu en medalj fick vi. Vilket fantastiskt VM det har varit, himla tråkigt att det är slut nu... 

Jag var så uppslukad av skidorna att jag helt glömde bort att bjuda på kaffe. Däremot så har jag en flaska rosa bubbel som jag kanske får bjuda på nästa gång, haha. Tänk en mysig vinkväll och sitta och planera en resa till Ullared. Det vore något! 👌

På sena eftermiddagen sa vi hejdå till Elias mamma och lillasyster, efter mycket om och men. Elias ville följa med mamma hem igen, och Ida ville stanna. Haha, goa ungar! 

Här hemma blev det en sen middag för barnen. Tur vi hade kvar sedan igår! Fisk, potatis, sås och ärtor. Men Edwin tokvägrade, så Elias åt upp båda portionerna. Han ville bli stor och stark sa han! 🙊

Efter hundra försök med Edwin så fick han iallafall i sig en portion gröt. Alltid något. Sedan lekte grabbarna medan jag röjde undan i köket. Energin började tryta på mig, huvudvärken var tillbaka och jag kände bara blääää. Ni vet när man har världens fetaste hår och man känner sig så sjukt ofräsch? Gissa om det var härligt med en långdusch! Det räckte för att höja humöret en aning. 

Sedan var det barnens tur att bli rena och fina. Ett varsitt bad, sedan hopp i pyjamasarna! 

Innan läggdags kom Tom hit och lekte en stund, verkligen uppskattat. Jag trodde att Edwin skulle stupa av trötthet efter den tidiga morgonen och den tidiga tuppluren mellan 11:15-12:45 bara, men icke... Hur orkar ungen? Klockan 21:00 somnade han, efter att ha blåstirrat i taken i 45 minuter. Den pojken avskyr verkligen att sova, haha. Inte lik sin mor iallafall... 🙈

Elias somnade runt 20:30-tiden iallafall, han blir hemma från dagis imorgon ifall hans vattkoppor fortfarande smittar. Han får lite ensam-mys med pappsen, jag ska ju följa med Edwin på hans inskolning. Tänk att min lilla bebis ska börja dagis imorgon! 😧

Nu är det vuxenkväll i soffan. Teve och tända ljus... Söndagslugnet har infunnit sig, och det känns härligt att hela familjen är samlad. Nu laddar vi för en ny spännande vecka. Och månad - välkommen Mars! Ett steg närmare ljuset... 👌





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0