en lång bra dag... ☀️

Torsdagen inleddes med trötta ögon... Som vanligt med andra ord. Behöver jag ens nämna att Edwin var vaken drygt en timme inatt också? 😩

Dessutom ville han göra morgon redan vid 06:30-tiden, trots att han somnade klockan 20:30 igår. Inte mycket sömn för honom alltså... Bara 9 timmar om man räknar bort den timmen han var vaken mellan 04-05 inatt. Nästan så att jag börjar bli orolig. Vad beror den här sömnsvackan på? 

Morgonen var iallafall lugn och mysig. Kaffe och frukost framför teven. Mattias och Elias hade redan begett sig mot jobb/föris. Edwin letade febrilt efter dom, och verkade bli så besviken när han insåg att dom inte bara hade gömt sig! 🙊

Strax innan 09-tiden var det dags för mig och Edwin att gå till Blåklockan, som hans avdelning på föris heter. Försöker att vänja mig vid namnet "föris" istället för dagis. Att säga förskola känns alldeles för ovant och krångligt för barnen, men "föris" borde väl funka? Men det är svåååårt. Man är ju så himla van med att säga dagis! Kan därför inte lova att jag kommer vänja mig vid det nya... 😅

Idag var det alltså dags för den första lämningen. Jag kanske hade hoppats på att han skulle vilja krama mig lite extra länge när jag skulle gå (för mitt mamma-egos skull) men ungen hade inte ens tid att titta på mig när vi sa hejdå. Nåja, det bevisar väl bara att han trivs där! Men det var med blandade känslor jag gick därifrån, med en tom vagn... 😦

Jaha, vad gör jag nu helt ensam då? Vädret var ju alldeles underbart, så jag tog en liten promenad. Avslutade på Ica innan jag gick hemåt igen.

Dags att plugga lite! Äntligen lyckades jag läsa igenom det andra kapitlet och skriva ner lite anteckningar. Nu måste mitt huvud bara gå igenom allt i omgångar innan jag kan börja skriva ner allt vid datorn. Skönt att vara igång någorlunda iallafall...

Jag hann även äta lunch och rensa ur bland lite saker här hemma. La ut en hel del grejer på Köp och sälj, så himla härligt att få sälja bort en massa saker! 👍

Vid 12-tiden gick jag och hämtade lilleman på föris. Dom hade precis ätit lunch, och allt hade gått otroligt bra. Han hade varit ute och lekt, bara glada miner hela tiden. Vilken lättnad... Däremot så var han trött, så vi gick raka vägen hem. Dags att sova! 

Medan lilleman sussade sött i sitt rum passade jag på att plocka och dona lite här hemma. Ibland ger det mer energi än att slappa på soffan! 👌

Vips var det eftermiddag och vi hade turen att få besök av Tompa. Hipp hurra! Vi bestämde oss för att åka hem till honom, min kära moster ville bjuda på gofika! 😃

Himla roligt att komma bort en sväng tyckte Edwin. Nya leksaker och platser att upptäcka! Jag kunde i lugn och ro sitta och dricka kaffe på deras inglasade altan. Aah, vårkänslor! 🌺

Vid 15:30-tiden åkte vi hemåt. En snabb sväng inne på Röda Korset. Man fick fylla en kasse med kläder, så det blev lite smått och gott. Sedan fick vi bråttomt hem, lillemans mormor var här utanför och väntade. Hon hade köpt ett regnställ till Edwin, ett ofodrat till våren/sommaren. Dessutom hade hon köpt tre fina "dricksburkar" med sugrör. Världens bästa! 😘

Väl inne igen var det dags att börja med middagen. Lasagne stod på menyn. Skjuts in i ugnen, sedan fick vi trevligt besök igen. Edwins gudmor Frida! 

Det var en glad och sprallig kille som fick busa med bästa Fridis. Efter ett tag kom även Elias och Mattias hem. Allihopa åt bra, sedan var barnen redo att leka igen. Det blev bus, målarverkstad och memoryspel i köket. Myspys! 

Vips var klockan mycket och det var dags för lite kvällsfika, tandborsting och hopp i säng. Kom på att ungarna borde ha badat, men äsch, det får bli imorgon! 

Elias somnade runt 19:45-tiden, en trött kille. Edwin somnade strax efter 20-tiden, det tog "bara" 30 minuter att lägga honom ikväll. Inatt hoppas jag verkligen att han sover bra, det här dygnet blev det bara tio timmars sömn om man räknar med tuppluren. Håller tummarna! 

Vuxenkvällen har spenderats i soffan. Har varken tränat eller pluggat, det får bli imorgon medan Edwin är på föris! Nu är det tack och godnatt... ❤️






Kommentarer
Anonym

Vart är dricksburkarna ifrån? :)

2015-03-06 @ 00:19:21
Sara

Från Mio! 3 för 79 kronor :)

2015-03-06 @ 07:31:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0