en bra tisdag... 👍

Tisdag och morgon klockan 07:30 ungefĂ€r. Även om jag (som vanligt) var trött sĂ„ gick det hyffsat bra att komma upp. BĂ„da barnen gjorde mig sĂ€llskap vid frukostbordet, pappsen hade tur och fick ligga och dra sig en stund. 

Strax innan 09-tiden var det dags för mig och Edwin att bege oss mot Föris. Elias fick vara hemma igen, han har fortfarande en envis koppa kvar. SĂ„ för att vara pĂ„ den sĂ€kra sidan blev det pappamys för honom Ă€ven idag. 

Jag och lilleman hade en bra dag pÄ BlÄklockan. Alla barn och pedagoger Àr verkligen snÀlla och vÀlkomnande! Jag tror Edwin redan kÀnner sig som "en i gÀnget", för han hÀnger liksom pÄ dom andra och tar för sig. Riktigt roligt att se!

Idag fick han mĂ„la med riktig mĂ„larfĂ€rg, blĂ„sa sĂ„pbubblor, dansa med kompisarna och leka med lite vatten i skötrummet. SpĂ€nnande! Men efter lunchen fick vi bege oss hemĂ„t igen, lilleman ville inte sova dĂ€r idag heller. Han höll bara pĂ„ att busa med tjejen bredvid, haha. Tror det kommer ta ett tag innan han förstĂ„r att alla barn faktiskt vill vila, och att han inte missar nĂ„got roligt! 🙊

NĂ€r vi kom hem igen blev det genast hopp i sĂ€ng, för trött det var han. Medan han sov pĂ„ sitt rum gjorde jag Mattias och Elias sĂ€llskap i soffan. En kopp kaffe och lite pyssel. Lagomt skönt för en trött morsa! Jag slapp till och med att dammsuga, det hade grabbarna redan gjort. Bad Elias att hĂ„lla koll pĂ„ pappsen och se till sĂ„ att det blev rent och fint hĂ€r medan vi var pĂ„ Föris. Elias kan man lita pĂ„! 👌

Efter en timme vĂ€ckte vi Edwin, vi mĂ„ste prova att korta ner hans tupplurer och se om det hjĂ€lper honom till en bĂ€ttre nattsömn. Det kĂ€nns ohĂ„llbart med dessa sena kvĂ€llar och vakna nĂ€tter... 

Eftermiddagen rullade pĂ„ hĂ€r hemma. Lek och en massa bus! Tog mig Ă€ven i kragen och rensade ur bĂ„de min och Elias garderob. Verkligen behövligt. Storgrabbarna Ă„kte en svĂ€ng till min mamma ocksĂ„, medan jag och Edwin stannade kvar hĂ€r hemma. Men vi hade tur och fick sĂ€llskap av Tompa. Hipp hurra enligt Edwin! 

NĂ€r resten av familjen kom hem Ă„t vi middag. Vi har beslutat att "Ă€ta ur frysen" nu sĂ„ att vi fĂ„r plats med nĂ€sta köttfĂ€rsbestĂ€llning. SĂ„ Mattias hade tagit fram ett helt gĂ€ng med prinskorvar... Inte min favorit direkt, men med lite makaroner och rivna morötter gick det ned. Barnen slickade rent sina tallrikar iallafall, sĂ„ det var ju bra! 😂

Medan jag stökade undan i köket sĂ„ lekte barnen pĂ„ Elias rum. Sedan fick vi besök igen! Min kĂ€ra moster kom hit och lekte med Elias och Edwin. Uppskattat. Det blev mĂ„larverkstad, kaffe och bus! 😃

Vips var klockan mycket och det var dags för ett kvĂ€llsbad för smĂ„pojkarna. Dom badade tillsammans och hade riktigt kul. NĂ€r dom sedan var pyjamasgosiga blev det kvĂ€llsfika med pappsen. SjĂ€lv passade jag pĂ„ att trĂ€na. Ett svettigt pass pĂ„ crossen! 💩

Efter att jag hade duschat var det dags att natta barnen. Elias somnade fort vid 19:30-tiden. Edwin var det vĂ€rre med... Jag försökte i 40 minuter, sedan gick Mattias in och provade. Det tog sammanlagt en timme att natta honom, Ă€ven fast han bara sov mellan 12-13 idag. Jag fattar inte... Vi kan vĂ€l inte ta bort hans powernaps pĂ„ dagarna Ă€nnu? Jag menar, han sover inte ens 12 timmar. Han Ă€r jĂ€mt vaken i en/tvĂ„ timmar pĂ„ nĂ€tterna. SĂ„ har det varit nu i nĂ„gra veckor. Hoppas verkligen det rĂ€ttar till sig! đŸ˜©

KvĂ€llen har spenderats i soffan. KvĂ€llsfika och teve. Jag har Ă€ven gjort lite affĂ€rer... Hittade en perfekt leksaksförvaring till Elias rum. Vann budgivningen och fick den för 220 kronor. Nypriset ligger pĂ„ drygt 700 kronor, kap! Dessutom lyckades jag sĂ€lja av lite klĂ€der och ljuslyktor som jag sammanlagt fick 330 kronor för. SĂ„ man kan ju sĂ€ga att jag bytte mina gamla saker/klĂ€der mot leksaksförvaringen, och Ă€ndĂ„ gick en hundring plus. Bra affĂ€rer! ✊





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0