VI HAR KÖPT HUS! 🏡

Äntligen, äntligen, äntligen... En av mina största drömmar här i livet har gått i uppfyllelse! Vi har köpt ett hus! 😄

Känslan går inte att beskriva. Det ska bli en sån otrolig lättnad att få lämna den här lägenheten. Det är ett under att vi ens stod ut att bo här i ett helt år innan vi fick nog av allt runt omkring. (Läs: vår otrevliga granne som bankat i väggar när barnen lekt, stört sig på när vi kissar, smällt igen ytterdörren när vi går förbi, ignorerat oss till och från, skrikit och skällt på barnen!) Ja, det har mest varit ångest, obehag och raka motsatsen till trygghet här, känslor som inte bör finnas i ett hem. Så gissa om det ska bli skönt att få säga tack och hej! 

Allt känns så himla rätt. Ett hus med mina älskade grabbar, på helt rätt plats. Närheten till allt och alla känns så viktig! Jag visste väl att jag skulle förbli Forsa-bo! 😁 Det är väl inget slott vi köpt precis, men det är rätt för oss. Gammalt, charmigt, lagomt stort och en trägård helt i min smak. Lagom gräsyta att sköta om, inga grannar tätt inpå, sjöutsikt, soldäck, lekstuga, massor av äppel/päronträd, syrener (!) och en liten egen äng med hallonbuskar, vinbär och andra goda/fina växter!  Det enda som påpekats vid de två besiktningar som gjorts är fasaden/delar av taket- så det blir det första vi kommer jobba med. Men när, och hur fort det kommer gå vet vi inte. Annars tänker vi inte renovera nånting innan vi flyttar in. Det ser inte helt gräsligt ut, även om jag såklart har stora drömmar. Så vi vill bo in oss och känna oss för ordentligt. Det enda som jag väl egentligen känner att jag "inte kan leva med" är att det är en plastmatta i vardagsrummet... Men det kan man ju lösa med billigt klickgolv sålänge (eller kolla vad som finns under!) Annars känns allt helrätt. Och som dom säger...  "Det enda man inte kan ändra på ett hus är läget". Så nu när vi har vårt hus, precis där vi vill ha det, så kan alla små skönhetsfel slänga sig i väggen! 😁

Nu hoppas jag att sommaren går fort, hehe. Jag har ju börjat jobba 100% nu, medan resten av familjen har semester. Lite jobbigt, men nu har jag ju mycket att skrapa ihop pengar till - Ullared och flytt! 👌🏼

Den 1:a september får vi tillgång till huset, och den 1:a oktober ska vi vara ute ur lägenheten. Så det känns ju skönt att ha långt tid på sig. Aaah! Längtar!

Annars då? Jag har precis gjort min första jobbvecka av 6 stycken denna sommar, nu är det ledig helg och "bara" 5 jobbveckor kvar till lite ledighet. Att plugga samtidigt som jag jobbar 100% går bajsdåligt... Men det visste jag. Får vara glad för det lilla jag hinner med. 

Idag åkte Mattias till Åre på fiskeresa, så jag och barnen har myst ensamma hela eftermiddagen och kvällen. Promenad, utelek, pyssel, bus, pizzamiddag, bad och fredagsmys! Jag är dödstrött efter att ha klivit upp klockan 04:00 imorse, följt av en rörig dag på jobbet. Så gissa om jag jublade inombords när grabbarna slocknade strax för 20-tiden. Soffan here I come! 😴

Här blir jag liggandes hela kvällen tills ögonen faller ihop. Trött, trött, trött - men så otroligt lycklig! 💃🏻





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0