sommaren är här... 🌺

Oj vad tiden går! Nu är vi redan inne i Juni månad, och officiellt så har väl sommaren börjat. Men vart är sommarvärmen?! 

Här hemma flyter livet på som vanligt. Jobb, dagis, plugg och sjukdomar som byter av varandra... Just nu är det en envis förkylning som är på besök, men hellre det än den där magsjukan som Edwin hade för ett tag sedan. Hua! 

Ja, vag finns det mer att skriva? Det känns som att jag har glömt hur man gör? Tänk att jag skrev varje dag förr, nu kan jag verkligen inte förstå hur jag hade tid med det? Visst saknar jag det lite, men nej, jag tror inte att det kommer att bli en varje-dag-blogg igen. Det är fullt upp ändå här hemma, våran 1,5-åring är mellan golv och tak mest hela tiden! Jösses hur han far fram. Och vag det händer grejer i utvecklingen! Han förstår i princip allting (utom ord som nej, sluta och vänta...) och pratar på som bara den. Det ploppar upp nya ord hela tiden och han kan väl nästan namnge det mesta nu, om än på hans egna språk. Han sätter även ihop två och treordsmeningar som tex "kom mamma", "titta traktorn", "åka pappas bil", "där är bollen" och "mera äpple".  Mammas duktiga Edwin! ❤️

Elias blir bara större och större han med. Tänk att han fyller 5 år nästa gång, helt galet?! Han förstår precis allting, och är så himla rolig. Ibland går det inte att hålla sig för skratt, och ibland vill man bara slita av sig håret då det trotsas och bråkas för fullt. Men precis som Edwin, så går även han igenom jobbiga utvecklingsfaser. Just nu tror jav att dom har problem med samma sak, nämligen känslor. Edwin skriker och kastar grejer när det inte går som han vill. Och Elias kan få världens utbrott och säga dumma saker när något känns fel för honom. Inte lätt att vara liten... Tur att dom är helt underbara för det mesta, hihi. Älskade pojkar! 

Annars då? Vi har ju faktiskt äntligen köpt oss en "ny" bil. Jag har alltid velat ha en vit bil, och en volvo - nu kan jag checka av båda! Så härligt. Verkligen skillnad med en v70 motför den lilla skruttiga Peugeoten (som vi förmodligen får skänka bort, haha)! 😁 Dessutom är vi tillbaka i hus-letar-träsket. Åh vad jag vill bort från den här lägenheten! Vi har tittat på en privat lägenhet, som vi tackat nej till, och varit på en husvisning. Vi får se, vi ska fundera någon dag och känna oss för. Det är ju ändå det största köpet man gör i livet. Men så impulsiv som jag är så har ju jag iprincip redan inrett huset och flyttat in i tanken! 🙈

Det är svårt att tro att vi redan är inne i Juni månad, men så är det ju faktiskt. Efter midsommar börjar mitt heltidsschema på Dackås. Men i år ska jag bara "sommarjobba" i sex veckor, sedan blir det lite ledigt och mer tid för plugg. Vi ska väl även försöka få till några roliga "små-trippar" i sommar. Typ Furuvik, Järvzoo osv... Dessutom har ju jag ytterligare en resa att se framemot. I slutet av Augusti så åker jag och Johanna ner till Ullared. Tjoho! Två shoppingtokiga morsor, inga barn, en stuga utan toalett och nån flaska vin - det måste ju bara bli hur bra som helst! 😃 

Nää, nu ska det här förkylda morsan lägga sig och ladda för morgondagen... Nationaldag och jobb! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0