slutspurten... đŸ™ŒđŸŒ

Hej och hĂ„... Ännu en arbetsvecka att stryka, nu Ă„terstĂ„r bara 11 jobbdagar tills det blir lite ledigt för mig ocksĂ„. LĂ€ngtar! Och hoppas pĂ„ att vi Ă„tminstone fĂ„r fint sommarvĂ€der i Augusti - det Ă€r vĂ€l inte omöjligt? Ja, Ă„rets regniga sommarvĂ€der har vĂ€l alla pratat om... 🙈

Annars dĂ„? Allt rullar vĂ€l pĂ„, som det gör pĂ„ sommaren. Mattias gör ett bra jobb hĂ€r hemma medan jag arbetar! VĂ€rldens bĂ€sta pappa till barnen, som dessutom klarar av bĂ„de mat, tvĂ€tt och disk. Tjoho! Sen att sĂ€ngarna ofta Ă€r obĂ€ddade och att det sĂ€llan Ă€r sĂ„ ihopplockat som jag vill ha det Ă€r ju bara en liten petitess... 🙊

PĂ„ jobbet har vi faktiskt haft vĂ€ldigt mycket att göra de senaste veckorn. Ofta kaos pĂ„ eftermiddagarna! Men det Ă€r vĂ€l inte sĂ„ konstigt med tanke pĂ„ vĂ€dret, inte mĂ„nga dagar man kunnat spendera pĂ„ stranden. Hittills. Vi hoppas som sagt att det vĂ€nder! 

Idag Ă€r det Söndag och vi har haft en bra dag. Edwin lĂ€t oss sova enda till 08-tiden imorse, sedan myste vi lĂ€nge i sĂ€ngen innan det blev kaffe och frukost. Fin start! Sedan skickade jag ivĂ€g grabbarna, utelek hos mommo och poppe. SjĂ€lv körde jag igĂ„ng med en storstĂ€dning! Damma, stĂ€da toaletterna, torka av köksskĂ„pen, tvĂ€tta, dammsuga och torka golven. Rent och frĂ€scht... Det brukar ju liksom dröja lite mellan stĂ€dningarna pĂ„ somrarna! 😁

NĂ€r jag var klar Ă„kte jag upp till NorrvĂ€gen. Edwin somnade i vagnen nĂ€stan precis nĂ€r jag kom, sĂ„ vi andra myste ner oss i soffan och kollade pĂ„ teven. Efter att Edwin hade vaknat Ă„kte vi pĂ„ Maxi en svĂ€ng. Handla lite kött m.m innan vi Ă„kte vidare till Strömsbruk. Vi hade planerat en grillmiddag tillsammans med familjen Östlund/Wallström i samband med att vi skulle hĂ€mta Elias. 

Vilken hĂ€rlig kvĂ€ll vi fick! Barnen lekte hur bra som helst, god mat, sol, fika och bara sĂ„dĂ€r lugnt och skönt. Fler sĂ„nna kvĂ€llar skulle inte vara dumt! Tack för denna gĂ„ng :) 

Vi stannade till 19-tiden, sedan rullade vi mot Forsa mĂ€tta och belĂ„tna. SvĂ€ngde in en snabbis till mina förĂ€ldrar, barnen sprang ur sig den sista energin i kvĂ€llssolen. Gud vad jag lĂ€ngtar tills vi har en egen grĂ€smatta... Snart! âœŠđŸŒ

VĂ€l hemma blev det kvĂ€llsfika och lite mĂ„larverkstad. SĂ„ skönt att komma hem till ett stĂ€dat hem! Runt 21-tiden blev det tandborstning och hopp i sĂ€ng, men det tog bra lĂ€nge för ungarna att komma till ro ikvĂ€ll. Men till slut sĂ„... Och vi vuxna fick Ă€ntligen duscha och slĂ€nga omkull oss i soffan. Pust. Ladda om för en ny vecka! Men det kĂ€nns OK, det Ă€r mycket nedrĂ€kning nu - semester, fest med gamla tjejligan, krĂ€ftskiva x2, min 25-Ă„rsdag, resa till Ullared och flytt till huset. Det finns att lĂ€ngta till med andra ord! 😄





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0