en ledig helg... ✨

Fredag den 24/7, och den riktiga sommaren lyser fortfarande med sin frånvaro. Kommer solen och värmen i augusti tro? Eller fick vi bara fyra dagars sommar i år? Äsch, än finns det hopp! ✊🏼

Ännu en arbetsvecka har passerat nu. En förmiddagsvecka, vilket innebär ledig helg. Hurra! Vi har haft fortsatt mycket på jobbet, plus sjukdom, så vi som är friska har fått turas om att jobba dubbla pass. Men det har gått bra. Har haft siktet inställt på ledig helg och löning! Det visade sig bli min bästa lön någonsin också, värt allt slit alltså. Nu vet jag att vissa tjänar det dubbla (hehe) men när man kommer över tjugostrecket efter skatt på ett caféjobb så får man vara nöjd. Dessvärre så blir det ju en hel del utgifter den kommande månaden, så det blir till att hålla i slantarna! 😜

Idag efter jobbet blev jag upphämtad av min lilla familj. Dom skulle till Strömsbruk och äta lunch, leka och hjälpa till lite i deras köksrenovering. Jag hakade mer än gärna på! Tycker det är så härligt att vara där, barnen har oftast kul tillsammans och eftersom Elias bor där så känns det liksom som "ett andra hem" för oss alla. Märker på Edwin också att han känner sig väldigt trygg och hemma där, samma tror jag det är för Ida här hemma också. Dom vet vart allt finns, dom är inte blyga, och vill dom ha nått/är hungriga så vågar dom säga till. Dessutom tycker jag att det är så härligt att umgås med folk som "är som dom är" om ni förstår hur jag menar... Inte en massa tillgjort och extra ansträngt. Umgicks med några förut och då skulle det alltid tas med presenter när man hälsade på, om man bjöd på mat så var det på det finaste porslinet och efterrätterna var avancerade och helt omöjlig att försöka bräcka... Njae, inte riktigt min grej. Heja vardagskaos och korv med makaroner! Det är mer våran melodi. För kommer man till oss får man räkna med lite damm i hörnen, enkel mat och en bil i stjärten när man slår sig ner i våran fläckiga soffa! 😂 

Nu lät det som att jag tycker att det ska vara skitigt hos andra, haha. Men det jag ville säga var att vi alla trivs så bra hos Elias mamma med familj. Allt är så naturligt. Och att jag är glad att vi börjat umgås så mycket, både för barnens skull och för oss vuxna! 

Kvällen har erbjudit både det ena och det andra... Lite utelek, pizzamiddag, godis, lek och soffhäng. Jag har även skjutsat min bror och Frida till Bjuråker, stannade en liten stund hos Fridas föräldrar och andades lite lugn innan jag åkte hemåt. Fast först körde jag vilse... Hur lyckas man? Tyckte jag körde mot Delsbo, men började bli fundersam när jag kom till korsningen där man svänger till Bricka. Haha! 😅

Väl hemma sussade barnen sött redan. Dom sover i samma rum nu, lite träning inför husflytten då dom ska dela sovrum ett tag. Tror det blir bra med ett gemensamt sovrum uppe, och ett stort lekrum på nedervåningen där vi kommer spendera mest tid. 

Nu är den här mamman trött efter en tidig morgon... Sova och ladda inför morgondagen. Det vankas V75 på Hagmyren, så det blir till att packa picknickväska för en hel dag. Elias är taggad, och Edwin kommer nog också tycka att det är kul. Men mest lycklig är nog pappan! 🙈






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0