tulpanens dag... đŸŒ·

Torsdag, redan? Just nu rusar dagarna förbi utan att jag gör nĂ„got vettigt kĂ€nns det som. Men samtidigt sĂ„ njuter jag... Snart börjar allvaret med plugg för min del och inskolning pĂ„ dagis för lilleman. Blandade kĂ€nslor, sĂ„klart. Men jag tror att det blir bra Ă€ven om det kommer kĂ€nnas jobbigt. SĂ„ dessa "lugna" hemmadagar med min lilla vilda busunge kĂ€nns extra vĂ€rdefulla nu! â„

Idag gjorde vi morgon klockan 06:45 pĂ„ Edwins begĂ€ran. Även fast han somnade sent igĂ„rkvĂ€ll... Men jag fick honom att mysa i sĂ€ngen en stund innan vi klev upp. Kaffe och frukost framför teven, i vanlig ordning. Den lilla lyxstunden hĂ„ller vi fast vid sĂ„ lĂ€nge det gĂ„r! 

NĂ€r vi var mĂ€tta och pĂ„klĂ€dda rev jag av sĂ€ngklĂ€derna och bĂ€ddade rent i vĂ„ran sĂ€ng. Öppnade Ă€ven fönster och vĂ€drade ut ordentligt dĂ€r. FrĂ€scht! 👌

Sedan blev det lek pĂ„ Edwins rum. Han försöker prata hela tiden nu, och jag undrar sĂ„Ă„ vad han sĂ€ger. Även om jag vill att tiden ska stanna nu, sĂ„ kan jag inte lĂ„ta bli att lĂ€ngta tills du kan prata med oss. BerĂ€tta vad du tĂ€nker pĂ„, vad du vill och hur du mĂ„r. Lilla Ă€lskling! 

Redan vid 11-tiden var Edwin trött och ville sova. Tacka för det nĂ€r man somnar sent pĂ„ kvĂ€llen och Ă€ndĂ„ ska upp innan tuppen! Han fick en portion gröt, sedan somnade han gott. 

Jag hann precis sjunka ner i soffan, Ă€ta lite lunch och klicka runt pĂ„ datorn nĂ€r jag sedan fick besök. Min Ă€lskade mor och mormor! Mamma hade köpt en sĂ„ fin bukett tulpaner till mig, det Ă€r ju tulpanens dag. TĂ€nk vad glad man kan bli över en frĂ€sch bukett pĂ„ bordet. Puss och tack! â„

Mormor hade med sig goda bullar, sĂ„ vi kokade kaffe och fikade i lugn och ro medan lilleman sov. En skön stund. 

NĂ€r Edwin vaknade (efter 2,5 timme!) blev han sĂ„klart jĂ€tteglad av att se bĂ„de sin mormor och gammelmormor. En massa bus och mys blev det. 

Efter att Edwin fĂ„tt lite mat i magen klĂ€dde vi pĂ„ oss och gick ut. Vi gick med sopsorteringen, köpte snus pĂ„ Ica och följde med mamma/mormor pĂ„ hennes hemvĂ€g. Sedan fortsatte jag och lilleman en runda innan vi promenerade hemĂ„t. SĂ„ skönt med friskluft och motion! Vi har faktiskt varit ute och gĂ„tt varje dag den hĂ€r veckan, hoppas verkligen att det blir till en vana. Man mĂ„r ju sĂ„ himla bra av det, pĂ„ alla sĂ€tt och vis! 👌

NĂ€r vi kom in satte sig Edwin pĂ„ brorsans rum och lĂ€ste böcker. Jag passade pĂ„ att klicka hem lite presenter till en blivande 2-Ă„ring. SĂ„ svĂ„rt att veta vad som gĂ„r hem och vad hon redan har. Men jag chansade lite. Om det inte passar (eller om hon redan har det) sĂ„ fĂ„r vi vĂ€l hitta pĂ„ nĂ„got annat helt enkelt! 😊

Vips kom pappsen hem frĂ„n jobbet. Han har börjat med 5:2 dieten, sĂ„ idag gjorde jag ingen middag. SĂ„ trĂ„kigt att bara laga till sig sjĂ€lv! IstĂ€llet Ă„t jag lite av Mattias tonfisksallad som han slĂ€ngde ihop. Det gick ju det med. Skönt att slippa laga mat och diska ett helt berg med disk faktiskt, hehe! Borde börja med 5:2 igen jag ocksĂ„. Men min motivation till mat och trĂ€ning Ă€r som bortblĂ„st... MĂ„ste ta tag i det, snart. 

Resten av eftermiddagen bestod av lek, bus och mys med familjen. Edwin fick ta ett bad ocksĂ„, himla populĂ€rt. Sedan hade vi en gosig pyjamaskille hĂ€r hemma. 

Klockan gick och det började bli kvĂ€ll. Edwin fick lite kvĂ€llsfika, vi ska prova ge lite mer Ă€n bara vĂ€lling pĂ„ kvĂ€llarna för att se om han sover bĂ€ttre. SĂ„ nu blev det bĂ„de macka, banan och vĂ€lling. Det sa bara slurp! Sedan somnade en trött och mĂ€tt kille vid 20-tiden. SĂ„ nu fĂ„r vi se om han vaknar och vill ha vĂ€lling som vanligt inatt, eller om kvĂ€llsfikat gör succĂ©... 

Min kvĂ€ll har jag spenderat i telefon med en saknad vĂ€n. Det Ă€r fruktansvĂ€rt vad lĂ€nge sedan vi sĂ„gs! Vi som praktiskt taget satt ihop, tĂ€nk om vi dĂ„ visste hur vĂ„ra liv skulle se ut... Trettio mil ifrĂ„n varandra, i helt olika liv. Nu Ă€r vi iallafall lite uppdaterade, och jag hoppas att vi ses snart! â„

Sedan blev det dusch, mysklĂ€der och chill i soffan. Nu lockar den renbĂ€ddade sĂ€ngen, och jag hĂ„ller alla tummar jag har för en bra natt. SnĂ€lla! 🙈







Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0