trött trött och trött... 😴

Onsdagen inleddes strax före 05-tiden. Jag hade väl hunnit sova 4,5 timmar när Edwin vaknade och var ledsen. Tror det är något med magen... Han har bajsat hur mycket som helst nu i några dagar, och på nätterna verkar han vara spänd och ha ont. Funderar på det här med mjölkallergi, för hela kroppen är nämligen alldeles rödprickig och torr. Det verkar inte klia på på honom, men prickarna finns liksom alltid där mer eller mindre. Nu på slutet har det varit extremt. Tur att vi ska till bvc snart så dom kan kika på det... 

Efter någon vaken timme på natten så brukar lilleman somna om, men inte inatt. Vi låg iallafall kvar i nästan två timmar, men så fort han slappnade av och höll på att somna så blev han ledsen. Mammas lillhjärta... ❥

Vid 07-tiden kom ett stort lass i blöjan, och Edwin blev som en ny kille. Helt plötsligt blev han pigg och tyckte inte att vi skulle ligga kvar i sängen... Det var bara för den trötta mamman att lyda. 

Kaffe kaffe kaffe. Frukostmys framför teven, sedan gjorde vi oss redo. Lite lugn lek på Edwins rum var allt jag orkade med. Segstartad... 

Strax före 10-tiden fick vi besök. Våran tvättmaskin läker lite vatten vid röret i golvet, så två stycken från H-bostäder kom och fixade det. Vi fick även en helt ny toalett. Så fräscht! 👌

När rörmokarna hade åkt blev Edwin ledsen. Det var ju så spännande att spana på dom! 

Trött var han också efter den tidiga morgonen... Det blev en portion gröt och hopp i säng. Powernap redan vid 10:30-tiden. En kille som slocknade på en gång! 🙊

Och som han sov... En tre timmars tupplur var precis vad han behövde. Jag med för den delen! Jag tog det lugnt i soffan. Brände ut dvd-filmerna på barnen och pustade ut. Tråkigt nog så vart det fel på ena skivan, så jag läre bränna ut nytt när jag köpt fler dvdskivor. Men filmerna är iallafall färdiga och sparade, det är huvudsaken! 👍

Mitt i allt fick jag även ett telefonsamtal som jag väntat med skräckblandad förtjusning på... Edwin har fått förskoleplats! Hjälp. Min lilla bebis ska skolas in på dagis den 2/3. Vi hade tur och fick plats på vårt förstaval. Asplunden som ligger precis där vi bor. Men gud så verkligt allt blev, ska min lilla plutt vara där utan oss? Samtidigt känns det bra att ha dagisplats nu när mina mammadagar går ut och jag ska ägna vardagen åt både plugg och extrajobb. Man får tänka att det är såhär det är, alla går igenom det. Man kan ju tyvärr inte vara hemma med sina älsklingar hela livet... Det blir nog bra, är ganska säker på att min lilla kille kommer trivas. Tror det blir värst för mig (och för mormorn som funderade på att sluta jobba!) 😂

När Edwin vaknade åt vi lunch båda två, sedan bestämde vi oss för att gå ut. Soligt och fint ute! ☀️

Vi tog en skön vagnpromenad. Det blev även en handling på Ica idag igen. Lite som fattades! Sedan gick vi runt och spanade på alla traktorer som skottade snö, världens bästa syssla enligt Edwin! 

Innan vi gick hem tog vi en snabbrunda på Röda Korset också. Jag minns inte sist jag var där?! Men det var rätt urplockat där nu... Lyckades iallafall fynda två fina tröjor till mig själv. Nöjd och glad promenerade vi en liten till runda, och sedan hemåt. Fylld med energi efter en massa friskluft! 👌

Väl inne packades alla varor upp, sedan blev det lek och en massa bus. Min speedade unge har energi till tusen! 🙈

På tidiga eftermiddagen fick vi besök av Tom. Snacka om att Edwin blev lycklig! Äntligen någon som orkade hålla samma tempo som honom. Den trötta morsan blev också glad, jag kunde dricka kaffe i lugn och ro medan grabbarna härjade för fullt. Sedan kunde jag börja med maten. 

Mattias kom hem med en ny frisyr idag. Så himla snyggt! Han kom lagomt tills att middagen var klar, så vi satte oss och åt på en gång. Idag blev det vegetariskt. Ett av våra nyårslöften faktiskt, att äta vegetariskt några gånger i månaden. Vi äter ju på tok för mycket kött. Dessutom är det kul med lite nya maträtter. Lite annat än korv och köttfärs... Stekte soyafiléer med färska champinjoner, sedan åt vi med klyftpotatis, sås och ruccolasallad. Mums! 

Efter maten diskade jag undan och hängde en tvätt som snurrat klart. Grabbarna busade och hade roligt medans. Sedan blev det lite soffmys, men det gick ju sådär med trötta föräldrar och en pigg son... Istället turades vi om att duscha innan Edwin skulle nattas.

Nattningen idag gick sådär kan man säga. Ungen ville inte sova! Efter en timme gav jag upp... Edwin tog ut nappen, tittade på mig med stora ögon och sa "ba" flera gånger. "Ba ba ba" sa han och pekade ut mot köket. "Vadå? Vill du ha en banan?" Hela han sken upp och för första gången svarade han ja på en fråga. Lilla älskling, klart du ska ha en banan när du ber om en! 🙊

Det blev en sen kväll för lilleplupp. Strax efter 21-tiden fick Mattias äntligen honom att sova. Nu får vi hoppas på en bättre natt... 

Vi vuxna ska snart hoppa i säng vi med. Trött är bara förnamnet. Jag minns inte sist Edwin sov en hel natt utan att vara vaken nån timme? Ja, högsta önskan just nu är en hel natts sömn! 😅






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0