trött men bra dag...

Söndag... En dag som kan sammanfattas med ett enda ord, trött. Edwin fick nämligen för sig att vara vaken i tre timmar inatt. Zombiemamma! 

Efter lite kaffe och frukost hoppades jag på att bli pigg, men icke. Något positivt är iallafall att min förkylning börjar ge med sig. Jag är helt feberfri och känner inte av smärtan i halsen/nacken lika mycket. Hurra! 

Förmiddagen spenderades i myskläder. Lite lugn lek och läsa böcker med lilleman. Mattias hade pimpling på schemat idag, så vi fick mysa runt själva här hemma. Tur att det var skidor på teven, då blir det aldrig tråkigt. 

Mitt på dagen fick vi trevligt besök. Lillemans mormor och morfar dök upp med gofika. Och lunch till mig, himla lyxigt. Edwin skulle sova nästan på en gång, så jag fick en lugn stund i soffan med mamma och pappa. Kaffe, saffranskladdkaka, skidor på teven och en massa prat. Mina älskade föräldrar! 

När lille bus vaknade igen blev det full fart. Han sov bara en timme, trots sin trassliga natt. Unge! Passa på att sova medan du fortfarande får, det kommer en dag då du blir tonåring och säkert vill ligga och sova hela dagarna men inte kan! 🙊  

På tidiga eftermiddagen fick vi ännu mer besök, min mormor kom förbi en sväng. Vi bestämde oss då för att ta en promenad, trots isiga vindar. Men det var faktiskt skönt att få komma ut, minns inte sist jag gick en promenad... Tror vi var ute i en timme nästan, så vi fick rejält med friskluft. Edwin satt nöjd i vagnen och kikade på "brummar", min biltokiga kille! 

När vi kom in igen var vi frusna, vi myste lite i soffan och tog det lugnt en stund. Förberedde dagens gourmetmiddag, korv med bröd... Efter ett tag kom även pappsen och Peter hem, med dagens fina fångst. Många fiskar som skulle rensas och frysas in! 

Tillslut blev dom äntligen klara och vi kunde åka till Strömsbruk för att hämta storebror. Som vi saknat honom! Vi blev kvar rätt länge och busade. Kaffe och lek! Edwin är inne i en period då han testar oss till tusen nu... Slänger grejer och gör bara en massa hyss, utan att lyssna för fem öre. Lägg till myror i brallan och ett jäkla humör, jag kommer bli gråhårig snart... 😅

Klockan var runt 19:30-tiden när vi åkte hemåt. Vi gjorde allt för att barnen inte skulle somna i bilen. Elias höll på att nicka till flera gånger, men vi lyckades hålla dom vakna! 

Väl hemma blev det lite kvällsfika och lek. Vi vuxna turades även om att duscha innan barnen skulle nattas. Edwin somnade en stund i bilen när vi skulle hämta storebror, men det gick bra att natta honom ändå. Fast rätt sent blev det, båda skatterna somnade strax efter 21-tiden. Vågar man hoppas på sovmorgon? Nja, vi ska nog be för en hel natts sömn först och främst... 🙈

Resten av kvällen har spenderats i soffan. Tända ljus och teve... Men snart orkar mina ögon inge mer, sova sova sova. Vi hade tänkt titta på den nya Beck-filmen, men det blir alldeles för sent. Lite sömn lockar mer! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0