snö snö snö snö... ❄️

Lördag och sovmorgon för hela familjen! Fick nästan panik när jag slog upp ögonen och såg att klockan var 09:00... Jag tänkte ju hinna med lite innan jobbet. Men å andra sida var det rätt skönt att få sova ut och vakna utvilad och pigg! 👍

Upp, koka kaffe och äta frukost. Det var väl det enda jag hann innan jag var tvungen att göra mig redo... Ut i snökaoset och mot jobbet. 

Jag trodde att vi skulle få en lugn dag med tanke på vädret. Men icke! Full fart hela dagen. Det var längesedan vi hade såhär mycket, massor av matbeställningar och fullsatt mest hela tiden. Phew! Men det gick bra ändå, vi kämpade på och höll humöret uppe. 

Tillslut blev klockan 15:00 och vi kunde börja städa. Sedan var det bara att bege sig ut i snön igen! Men har man en mormor som gått ner på stan och sopat av min bil så var det inga problem. Haha, underbart! 😂

Väl hemma möttes jag två busigs killar - Edwin och Tom! Mattias hade åkt ner till Gävle på hockey, så bästa Tompen hade varit här med lilleman en timme tills jag kom hem. Bästa barnvakten enligt Edwin! Dessutom hade han fått byta sin premiär-bajsblöja, hihi. 

Resten av eftermiddagen var lugn och skön. Men jag hade varken ork eller lust att laga middag efter en jobbdag då jag inte gjort annat än mat...  Så det blev något snabbt och enkelt. Laxpytt som både jag och lilleman mumsade i oss. 

Efter att jag hade diskat undan blev det en massa lek och bus. Sedan frågade jag om han ville bada, sekunden efter stod han vid badrumsdörren och bankade. Min lilla fisk! Där satt han länge och njöt i vattnet, sedan fick jag en gosig och trött pyjamaskille som ville varva ner framför teven innan läggdags. Han satt som förstenad och tittade på Pippi Långstrump, på dammsugaren. Jaha, det är ju kul att det går bra att sitta still en längre stund på den - men inte i mammas knä. Tokunge! Nåväl, jag fick avnjuta en kopp kaffe i lugn och ro iallafall... 🙊

Klockan 19:30 var det en trött kille som somnade. Godnatt min skatt! Själv hoppade jag i träningskläderna och körde kondition på crosstrainern, sedan lite styrka. Skönt och svettigt! 💦

Efter en dusch hoppade jag i myskläderna, tände ljus och sjönk ner i soffan. En lugn och ensam kväll... Tänker ligga här och bara glo på teve tills det är dags att hoppa i säng! 👌






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0