lugnt fredagstempo... 👌

Fredag och morgon strax innan 07-tiden. Och vet ni? Edwin sov faktiskt hela natten i sin sĂ€ng, det var vĂ€ldigt lĂ€ngesedan. Undra om det berodde pĂ„ att han fick en rejĂ€l kvĂ€llsfika + vĂ€lling innan? Typiskt bara att jag hade sĂ„ jĂ€kla svĂ„rt att somna igĂ„rkvĂ€ll, sĂ„ det var som vanligt en trött mamma som försökte sno Ă„t sig lite morgonmys i sĂ€ngen innan vi klev upp. 

Kaffe, frukost och en lugn stund i soffan. Det tog lĂ„ng tid för mig att piggna till, sĂ„ lilleman hade ingen rolig mamma pĂ„ morgonen... Men han verkade inte bry sig, han har fullt upp med att gĂ„ runt och dra fram leksaker överallt samtidigt som han pratar sitt lilla gulliga sprĂ„k. Sötnos! 

Förmiddagen rullade pĂ„ hĂ€r hemma bara. Det enda vettiga jag gjorde var att vika tvĂ€tt och lĂ€sa böcker med lilleman. Vid 11:30-tiden tog Edwin en tupplur, och jag fortsatte att lata mig sĂ„ mycket som möjligt. Vila i soffan! Men Ă€r det vĂ€rt det egentligen? Blir bara Ă€nnu mer trött, och fĂ„r Ă„ngest för att jag inte gör nĂ„gon nytta. Är inne i en vĂ€ldigt lat period just nu, haha. Snart mĂ„ste det bli en Ă€ndring! ☝

Edwin sov bara en timme idag, men oj vad gosig han var nĂ€r han vaknade. Det Ă€r vĂ€ldigt sĂ€llan han har ro att sitta stilla, men idag fick jag mysa med honon i min famn en hel kvart innan han fick myror i brallan! 

Efter lunchen fick jag ett sĂ„nt sug att Ă„ka hĂ€rifrĂ„n. Har varit hemma exakt hela veckan, sĂ„ jag kĂ€nde att lite miljöbyte vore skönt. Pratade med mamma, och dom hade tĂ€nkt komma hit och hĂ€lsa pĂ„. Dom var Edwin-sjuka! Men jag föreslog att dom kunde fĂ„ mysa med honom helt sjĂ€lva medan jag Ă„kte till stan en svĂ€ng. Alla nöjda! 👍

Det blev alltsĂ„ en eftermiddag pĂ„ stan för min del. Himla skönt att komma hemifrĂ„n en stund och se lite folk. Fyndade jag nĂ„got dĂ„? JorĂ„... Det blev en hel del saker till Edwin och hans dagisstart. Ja, jag sĂ€ger dagis Ă€ven fast det tydligen Ă€r viktigt att det heter förskola nu. Men Ă€r man uppvuxen med ordet "dagis" sĂ„ Ă€r det svĂ„rt att byta. Det Ă€r ju fortfarande samma bra verksamhet! Hur som helst sĂ„ har Edwins overall börjat bli lite vĂ€l tight, sĂ„ jag spanade efter en ny. Det kommer ju förmodligen vara overall-vĂ€der dĂ„ han börjar pĂ„ dagis. Lyckades komma över en jĂ€ttefin och frĂ€sch overall frĂ„n Ting med tanke. Det Ă€r en frĂ„n Forsa som driver den butiken, och hennes son hade haft den dĂ€r overallen en kort stund. SĂ„g helt ny ut och var i precis den storlek som Edwin behöver. Ett kap för 100 kronor! Köpte Ă€ven ett par fina överdragsbyxor till honom för 20 kronor, och ett gĂ€ng virkade kanelbullar. HĂ€rliga fynd! 

Inne pĂ„ Lindex hittade jag en dagisryggsĂ€ck som jag föll direkt för. Lagom stor, enkel och stilren. Nedsatt till 75 kronor, den fick följa med hem! Även pĂ„ ÅhlĂ©ns blev jag kĂ€r i ett rea-plagg. En sĂ„ mysig heldress till Edwin, för bara 89 kronor. Kunde inte motstĂ„... SĂ„ nu Ă€r dagisförberedelserna i full gĂ„ng. Det enda som jag kan komma pĂ„ att vi saknar nu Ă€r ett fodrat regnstĂ€ll och lite bĂ€ttre vantar/handskar. Ja, ocksĂ„ ska mamman sĂ€tta igĂ„ng och namnmĂ€rka alla plagg! 😅

NĂ€r jag var klar pĂ„ ÅhlĂ©ns mötte jag upp Mattias som hade slutat jobba. En mysig fikadejt vĂ€ntade! Vi gick till mitt jobb och lyxade till det med gott fredagsfika. Inte varje dag man fĂ„r fika med sin kĂ€ra pĂ„ tu man hand. Mys! â„

Innan vi Ă„kte hem gick vi till HemmakvĂ€ll och hyrde ett gĂ€ng filmer ocksĂ„. Fast det Ă€r lĂ€ttare sagt Ă€n gjort. Det blir brĂ„k varje gĂ„ng, haha. Han Ă€lskar skrĂ€ck, alltsĂ„ riktigt Ă€ckliga filmer, som jag hatar. Jag vill ju se kĂ€rleksfilmer eller kriminalare! Det enda vi kommer nĂ„gorlunda överens om Ă€r komedier. Turligt nog sĂ„ fĂ„r man ju hyra tre filmer för 150 kronor, sĂ„ det blir ju en film var och en som vi mĂ„ste komma överens om. Det tog sin lilla tid, men tillslut lyckades vi samsas! 🙊

Vi Ă„kte direkt till NorrvĂ€gen dĂ€r vĂ„ran lilla prins var. En glad kille! Vi stannade en stund och Edwin fick Ă€ta sin middag dĂ€r, sedan brummade vi hemĂ„t... 

VĂ€l hemma började vi med maten tillsammans, tacos. Mums! Sedan diskade jag undan medan grabbarna lekte och busade. Klockan var rĂ€tt mycket och Edwin började bli riktigt trött, sĂ„ resten av kvĂ€llen blev det mys i soffan framför barnprogrammen. Runt 19-tiden var det en trött gosplupp som somnade gott efter lite kvĂ€llsfika och vĂ€lling. Godnatt min skatt! â„

En dusch, tĂ€nda ljus och sjunka ner i soffan. Fredagsmys! Snart kommer vĂ„r trogne nattgĂ€st Peter hit, dĂ„ blir det filmkvĂ€ll. Men allt för sent blir det inte, jag ska nĂ€mligen jobba imorgon. Ett kortpass bara, och jag lĂ€ngtar! 👍







Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0