lite instängd... 😩

Tisdag och sovmorgon! Edwin vaknade för en gångs skull inte när storgrabbarna åkte mot jobbet/dagis, utan han slog på stort och sov enda till klockan 08:30 faktiskt. Tjoho! 👏

Så idag var det en pigg mamma som "hoppade" ur sängen. Kaffe, frukost och mys framför teven. En bra start, förutom lite lätt huvudvärk... 

När sängarna var bäddade och vi hade fått på oss kläder bestämde vi oss för att gå ut. Eller ja, man behöver aldrig fråga Edwin för han vill alltid ut och spana efter bilar! 🙊

Det blev en skön morgonpromenad. Friskluften gjorde susen för min huvudvärk. På hemvägen svängde vi även in på Ica. Köpte snus och lite grejer som saknades till dagens middag. 

När vi kom in igen blev det lite lek och bus innan det var lunchdags. Det blev mycket spagetti och köttfärssås över från igår, så både Mattias, Edwin och jag fick en varsin lunchlåda. Lilleman mumsade för glatta livet. Jag har börjat släppa på min noja över att Edwin bara ska äta mosad mat. Han är ju storkille nu! Fast ja, han har ju bara sju tänder. Två där nere i mitten, fyra uppe i mitten och en liten hörntand. Men han måste ju få öva inför dagis! Så nu är det riktig o-mosad mat som gäller, som han får plocka i sig själv. Han har lite problem med att få upp maten på skeden, men snart så! 👍

Efter lunchen var det dags för en powernap, och jag passade på att sno åt mig en lugn stund i soffan. En timmes vila för mamman, sedan ropade en nyvaken gladplupp från sitt rum!

Eftermiddagen rullade på... Ännu ett besök av rörmokarna, men nu hittade dom äntligen felet varför röret till tvättmaskinen läker vatten. Äntligen! Förutom att spana på hantverkarna (Edwin ville nog helst hjälpa till) så har vi även lekt, läst böcker och tittat på Teletubbies - en ny favorit hos lilleman.

Efter ett tag höll jag på att dö av tristess. Man känner sig så instängd när man inte har en fungerande bil... Kom på tusen saker jag vill åka och göra bara därför! Suck. Istället tog jag tag i Edwins överfyllda klädbyrå. En hel hög med för små kläder att lägga undan. Passade även på att ta fram lite från växa-i-garderoben, och namnmärka dom flesta plaggen. Hann vika tvätt och hänga en ny med. Phew! 😅

Medan Edwin åt lite mellis skyndade jag mig att grundmåla den stora ramen jag köpte igår. Skönt att börja! 

Vips var det dags att börja med middagen. Edwin var otålig och hungrig, hade en lite gnällspik kring benen som bara ville "ka, ka, ka". Ja, han vill smaka precis allting i matväg nu! 🙊

Tillslut blev det äntligen klart och resten av familjen kom hem. Idag åt vi vegetariskt igen. En gryta med wokgrönsaker och quorn-bitar, med ris till. Helt OK! Enligt barnen var det tydligen en hit. Edwin plockade i sig en stor portion och hann knappt tugga ur innan han molade in mer. Elias åt nästan upp allting han med, och sa att det var gott. Roligt! 😃

Efter maten diskade jag undan medan grabbarna satt vid köksbordet och la pussel. Ett 60-bitars som Elias fick i present. Han är så himla duktig och klarade det med lite lite hjälp! Trots att lillebrorsan bara retades och försökte springa iväg med pusselbitarna... 😂

Tidiga kvällen blev lugn och skön. Elias och Mattias stängde in sig i sovrummet och spelade tv-spel. Edwin och jag myste framför Teletubbies och lekte lite. Sedan provade grabbarna en varsin ny tröja som min mamma hade köpt. Så fina! ❥ Edwin fick även två pyjamaser som han är i behov av, våran långskånk! 🙊

Jag lyckades få en stund över till att måla ramen svart också. Hoppas på ett någorlunda bra resultat, trots en usel pensel... Det får vi se imorgon! Skyndade mig att ta en dusch på min lilla "egentid" med. Skönt! 

Innan barnen skulle sova kom min pappa hit, dom han leka lite skattjakt innan sängen kallade! Edwin somnade runt 19:30-tiden, en riktig tröttis. När han hade somnat åkte Mattias och min pappa iväg till stan, våran bil ska in på verkstan igen... Hoppas den blir lagad imorgon!

Elias och jag kröp ner i hans säng och läste en ny bok som han fick när han fyllde år. En Blixten-bok. Jag hann läsa till sista sidan innan jag hörde små snarkningar... Godnatt älskade barnen! 

Nu är kvällen här. Soffmys med tända ljus och lite kvällsfika... Mer än så blir det inte idag, ska ladda batterierna inför morgondagen! ✨









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0