inte ett bra val... 😔

Fredag och en totalt utmattad mamma. Jag kĂ€nde mig helt trasig nĂ€r jag vaknade... Febern var upp i 39 grader inatt, men imorse var den borta igen. DĂ€remot sĂ„ har jag sĂ„n otrolig nackvĂ€rk. FrĂ„n halsen, upp i nacken och sedan ilar det i huvudet. Varje rörelse innebar yrsel, fyfarao... 

Jag hade iallafall tur och fick somna om. Sov enda till 10:00 och kĂ€nde mig vĂ€l lite bĂ€ttre. Alvedon och kicka igĂ„ng dagen! 

Mattias Ă„kte till stan för att fixa lite grejer. Lilleman och jag donade pĂ„ hĂ€r hemma... Dum som man Ă€r sĂ„ började jag med att bĂ€dda rent i alla vĂ„ra sĂ€ngar. Jag var helt slut efterĂ„t och mĂ„sta sĂ€tta mig ner för att inte svimma. Edwin tyckte att jag var trĂ„kig, men han hade tur att pappsen kom hem fort. 

Jag tvingade dĂ„ i mig en tallrik yoghurt och gjorde klart för Mattias att jag minsann visst kunde Ă„ka och jobba. Jag hade ju ingen feber. SĂ„ det sĂ„! 

Mot jobbet... Jag kĂ€nde direkt nĂ€r jag kom dit att det hĂ€r skulle bli en helvetesdag. Mycket folk, mat och fulla diskstĂ€ll hela eftermiddagen. Jag blev allt sĂ€mre och sĂ€mre. Att varken sitta, dricka eller Ă€ta satte sina spĂ„r. Och nĂ€r febern kom krypandes igen vid 17-tiden sĂ„ höll jag allvarligt pĂ„ att tuppa av... 

Men jag höll ut och fick bra hjĂ€lp av min kompanjon. Med facit i hand sĂ„ skulle jag verkligen inte ha jobbat idag. Men det Ă€r lĂ€tt att vara efterklok... SjukanmĂ€lde mig imorgon iallafall. TrĂ„kigt men behövligt. Blir lite orolig över den hĂ€r febern. Jag brukar inte ha feber, och speciellt inte yrsel och nackvĂ€rk. Är jag inte piggare imorgon sĂ„ mĂ„ste jag nog ringa rĂ„dgivningen... TĂ€nk om det Ă€r hjĂ€rnhinneinflammation eller nĂ„got annat otrevligt? 

VĂ€l hemma fick jag iallafall pussas och kramas med min lilla Edwin. Han var bĂ„de glad, busig och pussig! 👌

Mattias gjorde en god sallad, sedan turades vi om att duscha innan Edwin skulle sova. Godnatt min skatt! 

SjĂ€lv har jag sjunkit ner i soffan, Ă€r totalt slut som mĂ€nniska... Vet inte vad som Ă€r vĂ€rst nu, febern eller vĂ€rken i halsen/nacken? Ska bli skönt att fĂ„ krypa ner i den renbĂ€ddade sĂ€ngen sova. Det tĂ€nker jag göra hela dagen imorgon ocksĂ„, sova sova sova och bli frisk! 





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0