fredag och helg... ✊

Fredagen började på bästa sätt med en liten sovmorgon till mig. Lyxigt värre! Mattias och barnen hade redan ätit frukost när jag kom upp, så det var bara att göra iordning äggmackor och sätta sig med kaffekoppen! 👌

Mattias och Elias gjorde sig sedan redo för att åka till bvc, dags för 4-årskontroll. Allt hade gått så bra så! En lång kille på 108,8 cm till sina 19,4 kilo. Storkillen! ❥

Edwin och jag lullade på här hemma under tiden... Sedan hörde vi några som kom upp i trappen. Det var Elias mamma och lillasyster! Kul med en lekkompis tyckte Edwin. Strax därefter kom även Elias och Mattias hem. Full fart på barnen! 

Der blev någon timme med lek och bus. Vi hann även fika och få i oss lunch allihopa innan Johanna och Ida skulle åka. Storebrorsan ville såklart följa med han också! Lycklig kille som fick hänga med till sin mormor och morfar en stund. En stund som blev hela eftermiddagen, hihi. Han fick stanna enda tills hans mormor skulle åka till jobbet på kvällen! 🙊

Här hemma blev det en himla lugn eftermiddag... Edwin vaknade från sin powernap vid 14:30-tiden. Då blev det pappamys för honom medan jag diskade undan, gick med sopor, hämtade posten och gick till Röda Korset en sväng. Där lyckades jag fynda två snygga tröjor till Edwin och en vårjacka till Elias, bara 40 kronor för hela kalaset! 👌

Väl hemma igen blev det lek och bus med lilleman. Skulle egentligen ha behövt dammsuga, städa toaletterna, vika tvätt osv osv osv... Men äsch, det kan jag göra en annan dag. På fredagar är det tillåtet att inte tänka på sånt! 😜

Edwin fick äta sin middag innan oss, för vi vuxna hade inte en aning om vad vi skulle laga för något. Varken lust, ork eller inspiration till nånting... Det fick helt enkelt bli varma mackor! Och gott var det. 

Resten av kvällen var lugn. En dusch och mycket soffhäng framför barnprogrammen, lilleman varvade mys med lek. Mest lek, för vem har tid att sitta och mysa med mamma och pappa, eller att glo på teven? Nej, är man 1 år har man fullt upp med massor som ska göras! Lådor som ska plockas ur, kuddar som ska släpas genom hela lägenheten, dvdfilmer som ska kastas runt och tvätt som ska förflyttas från tvättkorgen till golvet. Inte kan man sitta och lata sig i någons knä inte! 😅

Vips var klockan runt 20-tiden och Elias kom hem igen. Han ville självklart visa sitt rum för sin mormor, sedan fick hon nog en miljon pussar innan hon skulle vidare mot jobbet. Elias var nöjd med dagen! Han hade ätit pizza och haft det bra, dessutom hade han fått med sig en påse godis och en burk med lite mer pärlor hem. Den burken är snart ett minne blott, så vi får nog köpa en ny burk att ta med tillbaka! 😂

Barnen blev vakna på tok för länge ikväll. Men så går det när Edwin sover längre än till 13-tiden. Och Elias hade visst tagit en sen powernapp med sin mormor! 🙈

Jag försökte iallafall att natta Edwin vid 20:30-tiden. Lönlöst... Han ville bara upp. Okej då, en liten stund. En timme senare kunde han äntligen somna! 

Elias blev vaken ännu längre. Vi byggde pärlplattor och spelade spel på min mobil enda till klockan 22:30 ungefär. Ooops! Sedan somnade en trött storebror. Vågar jag hålla tummarna för en sovmorgon imorgon, trots att det är min tur att gå upp med barnen? Hoppas kan man ju... 

Nu är det dags för mig och Mattias att hoppa i säng med. Det vart ingen vuxen-tid i soffan ikväll, alla program på teven var ju slut när ungarna hade somnat. Haha! Men vad gör det om hundra år? Godnatt! 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0